۰ نفر

قیمت گوشت و تخم‌مرغ افزایش نمی‌یابد

۲ اسفند ۱۳۹۶، ۱۷:۲۶
کد خبر: 253752
 قیمت گوشت و تخم‌مرغ افزایش نمی‌یابد

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام گفت: با توجه به ذخایر تخم مرغ، گوشت مرغ منجمد، گوشت تازه گوسفندی و گوشت قرمز منجمد گوساله هیچ گونه افزایش قیمتی در این بازار نخواهیم داشت.

«محمد ورناصری» روز چهارشنبه، درباره مایحتاج مردم در روزهای پایانی سال و شروع سال جدید گفت: برنامه ریزی های لازم برای ذخیره داریم و مجوز توزیع به همه استان ها ابلاغ شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا ، وی اظهارداشت: روزانه در تهران 100 تا 110 تن تخم مرغ با قیمت شانه ای 12 هزار و 600 تومان توزیع می شود و همچنین مجوز توزیع در شهرستان ها نیز صادر شده است.

مدیرعامل شرکت پشتیانی امور دام تاکید کرد: برنامه لازم برای استمرار و پشتوانه توزیع این موضوع انجام شده است البته بخش زیادی نیز از محل واردات تامین می شود.

به گفته وی در مرحله اول 10 هزار تن تخم مرغ وارد شده و مجوز واردات 35 هزار تن نیز صادر شده است البته بخش خصوصی نیز در کنار این مرکز واردات خوبی انجام داده است.

ورناصری با اشاره به اینکه بخش عمده این محموله ها از گمرکات شهریار، غرب، بازرگان و آستار وارد می شود، افزود: با توجه به اینکه توزیع در فروشگاه های زنجیره ای، سازمان ها و میادین به وفور انجام می شود بنابراین شاهد هستیم که این روند اثر خود را گذاشته است.

وی اظهارداشت: توزیع مرغ و تخم مرغ مدت زمان زیادی است که شروع شده و از هفته گذشته شدت توزیع آنها را افزایش دادیم و گوشت قرمز نیز از ابتدای سال توزیع می شود و مشکل خاصی در این زمینه نداریم.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام درباره قیمت مرغ و تخم مرغ گفت: اگرچه مرغ و تخم مرغ در روزهای گذشته قیمت متعادلی داشت اما به دلیل توزیع مستمر شاهد روند نزولی قیمت ها بودیم.

وی اعلام کرد: قیمت هر کیلو مرغ منجمد به تمام متقاضیان، مراکز مصرف عمده، فروشگاه ها، میادین، سازمان ها و ارگان ها 5800 تومان است و قیمت مصرف کننده در سطح شهر 6200 تومان است.

ورناصری افزود: در حال حاضر قیمت گوشت تازه گوسفندی مخلوط در میادین و فروشگاه های زنجیره ای 33 هزار تومان است، اما با توجه به نرخ پایین هر کیلو 23 هزار تومان گوشت گوساله توزیع آن شروع شده اما هنوز قیمت مشخصی را اعلام نکردیم.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی دام از مصرف کنندگان خواست با توجه به پراکندگی شبکه توزیع در سراسر کشور و ضرورت نظارت بر تمامی فروشگاه ها و میادین از فروشگاه های زنجیره ای و سازمان های میادین که با قیمت های مصوب توزیع می می شود، خرید کنند.