۰ نفر

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران در گفت‌و‌گو با اقتصادآنلاین:

سود سرشار دلالان از مرغداری تا خرده‌فروشی!/ قیمت منطقی کدام است؟

۱۰ بهمن ۱۳۹۶، ۱۱:۵۲
کد خبر: 248713
سود سرشار دلالان از مرغداری تا خرده‌فروشی!/ قیمت منطقی کدام است؟

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران، گفت: شرایط جوی بهانه به دست دلالان داده است تا قیمت مرغ را افزایش دهند.

اقتصاد آنلاین - سپیده قاسمی؛ محمدعلی کمالی سروستانی با تاکید بر اینکه به میزان کافی تولید و ذخیره مرغ داریم، افزود: امسال با وجود افزایش قیمت نهاده ها و جوجه یک روزه، میزان جوجه ریزی بیشتر از سال گذشته بود و هم اکنون تولید و عرضه مازاد بر نیاز نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: فاصله قیمت از مرغداری تا خرده فروشی ها رقم قابل توجهی است که که سود سرشار آن نصیب دلالان می شود و این سود هیچ ارتباطی با مرغداران ندارد.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران، ضعف در نظارت را دلیل اصلی نابسامانی بازار مرغ و سودهای کلان دلالان دانست.

کمالی سروستانی قیمت هر کیلو گرم مرغ زنده درب مرغداری را چهار هزار و 800 تا چهار هزار و 950 تومان عنوان کرد و گفت: این قیمت ها درحالی است که با افزایش قیمت جوجه یکروز و نهاده ها هزینه تمام شده هر کیلو گرم مرغ برای مرغداران بیش از پنج هزار و 200 تومان است.

وی با اشاره به افزایش چشم گیر قیمت جوجه یک روزه در 1 تا 2 ماه اخیر، اظهار داشت: در حال حاضر قیمت جوجه یک روزه به دو هزار و 500 تومان تا دو هزار و 700 تومان کاهش یافته است اما، در 1 تا 2 ماه گذشته مرغداران این نهاده مهم و اساسی تولید مرغ گوشتی را سه هزار و 100 تا سه هزار و 200 تومان خریداری کردند.

به گفته مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران ، قیمت منطقی مرغ با این شرایط و افزایش قیمت نهاده ها در خرده فروشی ها هشت هزار و 200 تومان است.

کمالی سروستانی معتقد است؛ اگر قیمت مرغ در محل های عرضه و خرده فروشی ها به کمتر از هشت هزار و 200 تومان کاهش یابد، قیمت خرید هر کیلو گرم مرغ زنده از چهار هزار و 800 تومان نیز کمتر خواهد شد و مرغداران را دچار زیان بزرگتر می کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، هم اکنون قیمت هر کیلو گرم مرغ در میادین میوه و تره بار شش هزار و 600 تا شش هزار و 750 تومان است و مصرف کننده هر کیلو گرم مرغ را در خرده فروشی ها از هشت هزار و 200 تومان تا هشت هزار و 300 تومان می خرد.