۰ نفر

وزارت رفاه اعلام کرد؛

جزییات توزیع سبد کالا/ ارزش سبد کالا برای هر نفر ۳۰هزار تومان

۴ بهمن ۱۳۹۶، ۱۳:۱۷
کد خبر: 247288
جزییات توزیع سبد کالا/ ارزش سبد کالا برای هر نفر ۳۰هزار تومان

با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز وزارت رفاه قرار است سبد کالا میان خانواده های کم درآمد توزیع کند که ارزش ریالی آن بر هر نفر از اعضای خانواده ۳۰ هزار تومان خواهد بود.

به گزارش اقتصاد آنلاین، براساس اعلام وزارت رفاه قرار است برای تامین کالای ضروری خانوارهای کم درآمد برای ایام نوروز سبد غذایی طی دو ماه آینده توزیع شود.

در دوره های قبل شناسایی دقیقی وجود نداشت و تقریبا همه افراد مشمول سبد کالا شدند اما در طرح جدید تنها افرادی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و نیز کسانی که به عنوان نیازمند شناسایی شده اند مشمول دریافت این سبد می شوند.

افرادی که معتقد هستند نیازمند دریافت این بسته حمایتی هستند می توانند با مراجعه به بهزیستی و کمیته امداد درخواست خود را داده تا پس از بررسی ها و در صورت تایید مشمول دریافت این سبد شوند.

 میزان این بسته حمایتی برای هر فرد 30 هزار تومان و برای خانوارها تا سقف 120 هزار تومان است که به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود تا آنها با مراجعه به فروشگاه های طرف قرارداد متناسب با نیازشان کالای مورد نیاز خود را تهیه کنند.

به علاوه در تهران 9 فروشگاه شامل رفاه، شهروند، اتکا و ... جزو فروشگاه های طرف قرارداد وزارت رفاه به حساب می آیند، همچنین در دوره قبل که سبد به صورت کالا بود وزارت رفاه با مشکلات زیادی از جمله فساد کالا و غیره مواجه شد.

گفتنی است، این حداقل سبد مطلوب است که افراد می توانند براساس آن خوراک مورد نیاز خود را تامین کنند، تاکنون 18 هزار میلیارد تومان برای این طرح اختصاص داده شد، اما زمان پرداخت آن هنوز مشخص نیست.