۰ نفر

در ۹ماهه نخست سال جاری؛

صادرات ۵۱۸میلیون دلاری ایران به آفریقا/ مبادله کالا به آفریقا ۹۶میلیون دلار بیشتر شد

۲ بهمن ۱۳۹۶، ۱۳:۴۳
کد خبر: 246738
صادرات ۵۱۸میلیون دلاری ایران به آفریقا/ مبادله کالا به آفریقا  ۹۶میلیون دلار بیشتر شد

مدیر کل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران از رشد ۲۳ درصدی صادرات ایران به آفریقا طی ۹ ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین ، فرزاد پیلتن، با اعلام این خبر افزود: صادرات ایران به آفریقا طی 9 ماهه سال جاری به رقم 518 میلیون دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 96 میلیون دلار افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه سطح فعلی صادرات به قاره آفریقا به هیچ عنوان متناسب با ظرفیت‌های صادراتی کشور نیست، بر قرار گرفتن توسعه روابط تجاری ایران و آفریقا در دستور کار سازمان توسعه تجارت ایران تأکید کرد و ابراز امیدواری نمود با اجرایی شدن مصوبات جلسه اخیر ستاد آفریقا، شاهد رشد روزافزون صادرات ایران به این قاره باشیم.

پیلتن در ادامه گفت: افزایش پذیرش و اعزام هیات‌های تجاری، به ویژه با همراهی وزیر امور خارجه در سفرهای دوره‌ای به آفریقا، برگزاری همایش‌های شناخت فرصت‌های همکاری تجاری با کشورهای آفریقایی در تهران و برخی استان‌ها با حضور رایزنان بازرگانی و سفرای ایران در کشورهای آفریقایی و همچنین افزایش همکاری‌های نمایشگاهی در تحقق رشد فوق موثر بوده است.

وی افزود: تلاش و جدیت رایزنان بازرگانی و کارشناسان حوزه آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران، سفرا و کارشناسان اقتصادی وزارت امور خارجه و همکاری اتاق بازرگانی و شورای مشترک ایران و آفریقا از مهم‌ترین عوامل زمینه‌ساز افزایش صادرات به آفریقا است.