۰ نفر

با هدف تنظیم بازار؛

نرخ میوه‌های شب یلدا اعلام شد

۲۷ آذر ۱۳۹۶، ۱۲:۲۲
کد خبر: 238496
نرخ میوه‌های شب یلدا اعلام شد

با نزدیک شدن شب یلدا قیمت انواع میوه و تره‌بار در میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران کشف و رعایت آن از امروز 96.9.27 تا 96.10.3 برای کلیه فروشندگان الزامی شد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین، قیمت انواع میوه و تره‌بار در میدان مرکزی میوه و بار تهران کشف و رعایت آن برای  تمامی فروشندگان این مرکز به مدت 7 روز در فاصله زمانی 27 آذر ( امروز) تا 21 آذر سال جاری الزامی شد.

در نامه‌ای که به این منظور توسط مسئولان و کارشناسان بازرسی میدان میوه وتره‌بار، اتحادیه بارفروشان، فروشندگان میوه  تره‌بار و  وزارت جهاد کشاورزی تهیه‌ شده، آمده است:

قیمت‌های عمده فروشی فوق به منظور نظارت و کنترل قیمت عمده و خرده‌فروشی رصد و تعیین شده است و به منزله خرید از تولیدکننده نیست.

قیمت‌های مذکور بر اساس استعلام روزانه از بارفروشان متعدد میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران و اعمال نظر کارشناسان اتحادیه بارفروشان جهاد کشاورزی و اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران کشف شده و به تایید واحدهای بازرسی و نظارت اصناف میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران رسیده است.

نرخ‌های اعلام شده باید از سوی تمامی فروشندگان عمده (صاحبان حجره و همکاران صنفی) رعایت و در فاکتور فروش نیز معتبر درج شود.

فروشندگان باید فاکتور سربرگ ‌دار (با درج قیمت واقعی) به نام صاحب حجره پس از مهر و امضا به خریدار تحویل نمایند.

بارفروشان و میوه‌فروشان می‌توانند برای دریافت نرخ نامه با استعلام قیمت با اتحادیه متبوع خود ارتباط برقرار کنند.

نرخ ممتاز مربوط به میوه ه و تره بار دست چین و لوکس است.

لازم به ذکر است، در نرخ های اعلام شده آناناس کارتنی ممتاز با قیمت 120 هزار تومان، نارنج و توت فرنگی گلخانه ی با قیمت هرکیلو گرم 25 هزار تومان گرانترین و هندوانه و پرتقال شمال با قیمت هر کیلو گرم دو هزار و 500 تومان ارزانترین میوه های شب یلدا هستند.

بر اساس این گزاش: در صورت مشاهده هر نوع تخلف در قیمت و کیفیت اقلام عرضه شده، مصرف کنندگان می توانند مراتب را با تلفن 55029268 اتحادیه بار فروشان و یا تلفن 124 و 55029509 بازرسی و نظارت میدان مرکزی میوه و تره بار اطلاع دهند.

قیمت میوه