۰ نفر

تخلف ۱۳.۷ میلیارد تومانی اصناف در ۱۰۰ روز

۱۷ آذر ۱۳۹۶، ۱۹:۳۷
کد خبر: 236338
تخلف ۱۳.۷ میلیارد تومانی اصناف در ۱۰۰ روز

براساس گزارشی که سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در ۱۰۰ روز اول دولت دوازدهم منتشر کرده است، همچون قبل نانوایی‌ها، میوه‌فروشی‌ها، فروشگاه‌های لباس و تعمیرگاه‌ها در صدر شکایات مردمی هستند و در مجموع موارد ارائه کالا و خدمات، این سازمان ۱۳.۷۵ میلیارد تومان تخلف را به ثبت رسانده است.

بر اساس گزارش عملکرد ۱۰۰ روزه دولت دوازدهم، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در تشریح اقدامات خود در این مدت، ۳۱ بند و سه جدول آماری را مورد اشاره قرار داده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، موارد ذکر شده در این گزارش شامل پیش‌بینی و مدیریت بحران های احتمالی کالا و خدمات و نظارت پیشگیرانه تامین، توزیع، قیمت کالا و خدمات اولویت دار می‌شود. نظارت بر عملکرد و فعالیت شرکت‌های پخش و فروشگاه‌های زنجیره‌ ای به منظور جلوگیری از بروز تخلفات اقتصادی احتمالی از قبیل گران فروشی، کم‌فروشی، عرضه خارج از شبکه، فروش اجباری، احتکار، فروش کالای قاچاق و...، رصد مستمر روند تغییرات قیمت و توزیع محصولات غذایی و کشاورزی، محصولات فلزی و غیر فلزی در سطح کشور، تنظیم گزارش‌های مربوطه برای دستگاه‌های مسئول و کارگروه کنترل بازار و همچنین تهیه و تنظیم شناسنامه وضعیت کالاهای حساس و ضروری و مواردی از این دست است.

در بخش دیگری از این گزارش با اشاره به عملکرد سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان آمده است که طی مرداد، شهریور و مهر ماه امسال قریب به ۹۰۰ بازرسی صورت گرفته است که منجر به کشف ۶۳ هزار فقره تخلف شده و از این تعداد ۵۰ هزار فقره تشکیل پرونده صورت گرفته است.

 ۱۳.۱۲ میلیارد تومان کشفیات قاچاق در ۱۰۰ روز

اما بخش دیگری است فعالیت های سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان که به آن اشاره شده است، به همکاری با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و سازمان تعزیرات حکومتی با هدف ممانعت از عرضه محصولات قاچاق و کمک به تولید داخلی مربوط می‌شود.

بر این اساس در حوزه مبارزه با قاچاق کالا در ۱۰۰ روز اول آغاز به کار دولت دوازدهم ۷۷.۳۲ هزار بازرسی صورت گرفته که منجر به تشکیل ۳.۰۴ هزار پرونده در این زمینه شده است. همچنین ارزش کل کشفیات صورت گرفته در این مدت به ۱۳.۱۲ میلیارد تومان می رسد.

موضوعات نظارت مستمر بر عملکرد شرکت‌های هواپیمایی و سایت‌های فروش بلیط هواپیما در ایام خاص از جمله اربعین حسینی نیز در این مدت صورت گرفته است. همچنین شفاف‌سازی وظایف و مسئولیت‌های شورای رقابت و جلوگیری از دخالت‌ در قیمت‌گذاری محصولات فولادی و شمش آلومینیوم از جمله دیگر موادی است که در این مدت انجام شده است.