۰ نفر

نایب رییس اتاق بازرگانی تهران خبر داد:

سهم مبلمان ایران از بازار صادرات چقدر است؟

۱۲ آذر ۱۳۹۶، ۱۸:۱۵
کد خبر: 235421
سهم مبلمان ایران از بازار صادرات چقدر است؟

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گفت: صادرات 40 میلیون دلاری مبلمان بسیار ناچیز است و با هدفگذاری صحیح می توان آن را افزایش داد.

«علاالدین میرمحمد صادقی» در دهمین کنفرانس بین المللی تجارت جهانی مبلمان که در مرکز همایش های صدا و سیما، افزود: ایجاد تشکل های اقتصادی به ویژه تشکل های تولیدی در کشور منجر به حضور حداکثری بخش خصوصی و فعالان اقتصاد در تحقق اقتصاد مقاومتی و توسعه پایدار اقتصادی خواهد شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، صادقی افزود: بالفعل شدن قدرت فعالان اقتصادی در کشور ضمن ایجاد نشاط در فضای تولیدی موجب توسعه همه جانبه و استفاده بهینه از فرصت ها می شود.

وی بیان کرد: در صنعت چوب و مبلمان کشور حدود 100 هزار واحد اعم از تولیدی و فروشگاهی فعال هستند و حدود 500 هزار نفر در این صنعت فعال هستند.

وی اضافه کرد: 30 هزار میلیارد تومان ارزش مالی و سرمایه گذاری سالیانه در صنعت مبلمان و دکوراسیون صورت گرفته و صادرات مبلمان پارسال 40 میلیون دلار است که با توجه به ظرفیت بالای محیطی و انسانی بسیار ناچیز است که با هدفگذاری می توان سهم صادرات کشور را افزایش داد.

نایب رییس اتاق تهران تاکید کرد: برگزاری چنین کنفرانس هایی می تواند بستر لازم برای صادرات فراهم کند.

وی با اشاره به مشکلات این صنعت گفت: فرسودگی و استهلاک ماشین آلات، فقدان اطلاعات از بازارهای هدف و رقبا، ساختار سنتی صنعت مبلمان، تعرفه بالای مواد اولیه وآموزش که با مشارکت دولت و فعالان اقتصادی این موانع به حداقل می رسد.

دهمین کنفرانس بین المللی تجارت جهانی مبلمان، طراحی، هنر دکوراسیون و صنایع و جشنواره طراحی ایرانی با حضور فعالان این صنعت در سالن همایش های صدا و سیما در حال برگزاری است.