۰ نفر

بلاتکلیفی نانوایان برای افزایش قیمت نان

۲ آذر ۱۳۹۶، ۱۹:۱۹
کد خبر: 233386
بلاتکلیفی نانوایان برای افزایش قیمت نان

در حالیکه براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار قرار بود قیمت انواع نان از روز گذشته (چهارشنبه اول آذر ماه) ۱۵ درصد افزایش یابد و نرخ‌های جدید نیز اعلام شده بود، رئیس اتحادیه نانوایان سنتی اعلام کرد که قیمت انواع نان از هفته آینده افزایش می‌یابد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، افزایش قیمت نان در ستاد تنظیم بازار ۱۵ درصد تعیین شده بود و مقرر شد تا اتاق اصناف ایران برای تهران و فرمانداری ها و استانداری ها برای دیگر استان‌ها و شهرستان‌ها نرخ‌های جدید را تعیین کنند تا از ابتدای آذرماه نانوایان با نرخ های جدید محصول خود را بفروشند، اما قاسم زراعتکار - رئیس اتحادیه نان سنتی - امروز در حاشیه یازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آرد و نان، اعلام کرد که قیمت انواع نان از روز شنبه هفته آینده برای تهران و از روز دوشنبه برای دیگر استان‌ها افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: قیمت هر عدد نان لواش ۲۴۱ تومان و نیم ریال، سنگک ۹۲۰ تومان، بربری ۷۵۰ تومان و نرخ تافتون ۴۶۰ تومان در تهران تعیین شد و قیمت نان در سایر استان با اضافه کردن ۱۵ درصد افزایش قیمت به نرخ های قبلی محاسبه می‌شود.

این اظهارات در حالیست که طی هفته گذشته کشمکش های بسیاری بین اتاق اصناف ایران و ستاد تنظیم بازار برای تاریخ افزایش قیمت نان و اجرای مصوبه استاد تنظیم بازار به وجود آمد به‌گونه‌ای که در ابتدا علی فاضلی -رئیس اتاق اصناف- اعلام کرد که از هفته آینده قیمت نان افزایش پیدا می‌کند در حالیکه ستاد تنظیم بازار تاریخ اجرای مصوبه خود درباره افزایش قیمت نان را از ابتدای آذرماه اعلام کرد، نهایتاً فاضلی دو روز پیش نرخ انواع نان را ابلاغ و اجرایی شدن مصوبه را به موقع اعلام کرد.

حال مشخص نیست که قیمت انواع نان افزایش پیدا کرده یا آنکه افزایش می یابد و در این میان مردم و نانوایان سردرگم و بلاتکلیف هستند چرا که هم اکنون در تهران برخی نانوایی ها محصول خود را به قیمت گذشته و برخی دیگر آن را به نرخ های جدید به مردم می فروشند.

بنابراین متولیان باید شفاف‌سازی کنند تا مشخص شود نان از چه زمانی با افزایش قیمت ۱۵ درصدی مواجه می‌شود و آیا خبازانی که نرخ‌های خود را تغییر داده‌اند تخلفی مرتکب شده‌اند یا آنان که نان تولیدی واحد خود را به قیمت گذشته می فروشد از قافله عقب مانده اند؟