۰ نفر

قیمت جدید انواع نان اعلام شد

۱ آذر ۱۳۹۶، ۱۱:۳۴
کد خبر: 233084
قیمت جدید انواع نان اعلام شد

قیمت انواع نان برای فروش در نانوایی‌های تهران اعلام شد. بر این اساس قیمت نان بربری از ۶۵۰ به ۷۵۰ تومان، نان تافتون سنتی از ۴۰۰ به ۴۶۰ تومان، قیمت نان سنگک از ۸۰۰ به ۹۲۰ تومان و نان لواش و تافتون گردان از ۲۱۰ به ۲۴۰ تومان افزایش یافته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، چندی پیش ستاد تنظیم بازار از افزایش ۱۵ درصدی قیمت نان خبر داده بود. بر این اساس قرار بود که از اول ماه آذر قیمت نان بدون تغییر در وزن فعلی چانه‌ها در سراسر کشور با ۱۵ درصد افزایش فروخته شود. همچنین قرار بود در استان‌ها قیمت انواع نان توسط استانداری و در تهران توسط اتاق اصناف اعلام شود که روز گذشته علی فاضلی - رییس اتاق اصناف - اعلام کرد که قیمت‌های جدید نان در تهران از هفته آینده به نانوایی‌ها ابلاغ می شود. اما با توجه به مصوبه و ابلاغیه ستاد تنظیم بازار قرار شد قیمت‌ها طبق توافق اولیه از امروز (یکم آذر) در سراسر کشور اعمال شود.

در همین راستا اتاق اصناف با صدور بخشنامه‌ای ضمن اعلام وزن قانونی چانه نان به نانوایی‌ها مجوز افزایش قیمت را داده است. بر اساس ابلاغیه رئیس اتاق اصناف از تاریخ اول آذرماه ۱۳۹۶ نرخ جدید نان حداکثر با افزایش ۱۵ درصد به قیمت فروش فعلی نان با اوزان مختلف به شرح جدول زیر اعلام می‌گردد:

بدیهی است همراه با افزایش نرخ مصوب نان نظارت مستمر بر ارتقای کیفیت به منظور کاهش ضایعات نان و احترام به مطالبات مصرف‌کنندگان مورد انتظار است.

قیمت انواع نان برای فروش در نانوایی‌های تهران:

بر این اساس قیمت نان بربری از 650تومان به 750تومان

نان تافتون سنتی از 400تومان به 460تومان

قیمت نان سنگک از 800ومان به 920تومان

نان لواش و تافتون گردان نیز از 210تومان به 240تومان افزایش یافته است.

وزن چانه خمیر نان بربری ۵۱۰ گرم
وزن چانه خمیر نان تافتون سنتی ۲۳۰ گرم
وزن چانه نان لواش  تافتون گردان ۱۴۰ گرم
وزن چانه نان سنگک ۵۶۰ گرم