۰ نفر

صادرات بیش از ۸۹میلیون دلار فرش از تهران

۱ آبان ۱۳۹۶، ۱۲:۴۲
کد خبر: 227039
صادرات بیش از ۸۹میلیون دلار فرش از تهران

معاون امور بازرگانی و تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: در 5 ماهه نخست امسال، بیش از 89 میلیون دلار فرش از گمرکات استان تهران صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 19 درصد رشد داشته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «خلیل پرتوزاده» فرش را یکی از مزیت های استان تهران دانست و ابراز امیدواری کرد که با دستیابی به بازارهای جدید، این صنعت نقش بیشتری در اقتصاد کشور ایفا کند و موجب اشتغالزایی و تولید در داخل کشور شود.

وی فرش ورامین را یکی از مزیت های فرش کشور معرفی کرد و افزود: این فرش به تازگی ثبت جهانی شده و شاهد حضور بیشتر این فرش در بازارهای جهانی خواهیم بود.

حدود۴۶۰ میلیون دلار حجم صادرات فرش دستباف از گمرکات استان تهران به خارج کشور است که حدود ۹۰ درصد از نیم میلیارد دلار صادرات فرش ایران را به خود اختصاص می دهد.

برپایه آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران در پنج ماه نخست امسال بیش از 119 میلیون دلار فرش دستباف با وزن نزدیک به یکهزار و 500 تن از ایران به بازارهای هدف صادر شد که در همسنجی با پارسال رشدی بیش از 18 درصد را نشان می دهد.

این روند افزایشی در صادرات فرش، ادامه روندی است که از سال گذشته و پس از برجام آغاز شده و پس از چند سال افت و کاهش در صادرات فرش، در دو سال اخیر شاهد توقف روند کاهشی و آغاز روند افزایشی در صادرات هستیم به طوری که در سال 95، بیش از 359 میلیون دلار فرش دستباف از کشور صادر شد که رشدی افزون بر 23 درصد نسبت به سال قبل از آن داشت.