۰ نفر

گمرک اعلام کرد؛

جزییات و نحوه تشخیص اصالت کالاهای وارداتی

۲۹ مهر ۱۳۹۶، ۲۲:۵۶
کد خبر: 226656
جزییات و نحوه تشخیص اصالت کالاهای وارداتی

گمرک ایران پس از ارائه خدمات اینترنتی، نحوه مراجعه شهروندان به سامانه‌های مختلف گمرک را برای تشخیص اصالت قیمت، برند کشور سازند و غیره اعلام کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، با الکترونیکی شدن تشریفات گمرکی ، خدمت گیرندگان می توانند به صورت ۲۴ ساعته تشریفات گمرکی کالاهای صادراتی، ترانزیتی و وارداتی را بدون مراجعه حضوری انجام و کالای خود را به گمرک اظهار کنند.

خدمات گمرک ایران با هدف حذف مراجعات حضوری ، احترام به حقوق شهروندی، تسهیل تجارت و حذف کاغذ از فرآیند تشریفات گمرکی اینترنتی و  ۲۴ساعته شده که پیش از الکترونیکی شدن گمرک امکان ارائه این خدمات وجود نداشته است. 

هم اکنون خدمات صادرات ، واردات و ترانزیت در گمرک ایران الکترونیکی شده و خدمت گیرندگان می توانند فقط با یکبار مراجعه حضوری به نزدیکترین گمرک محل و دریافت کد کاربری تشریفات گمرکی کالاهای صادراتی، وارداتی و ترانزیتی را از طریق سایت گمرک ایران به آدرس www.irica.ir و لینک پنجره واحد تجارت فرامرزی اینترنتی انجام دهند.

همچنین بخش های مهم دیگری از خدمات گمرک به صورت اینترنتی در دسترس تمامی شهروندان قرار گرفته است و تمامی شهروندان می توانند با مراجعه به برخی لینک های اینترنتی از این خدمات گمرک به راحتی استفاده کنند که برخی از این خدمات بدین شرح است: 

می توانید از قیمت واقعی و مارک و کشور سازنده کلیه کالاهای وارداتی با خبر شوید و کالای مشابه اصلی (یا تقلبی) و گران نخرید.

epl.irica.ir/TscViewPage 

 این امکان با گمرک الکترونیک فراهم شده تا از اصالت موبایل خود مطلع شوید. از طریق پیامک کردن کد imei به شماره 30008887 و یا مراجعه به آدرس اینترنتی می توانید از قاچاق نبودن گوشی تلفن همراه خود مطمئن شوید.

http://epl.irica.ir/ImeiInfoView

 گمرک الکترونیک شرایطی فراهم نموده تا با تجار بزرگ کشور راحت ارتباط برقرار کنید و کالای خود را به راحتی صادر نمایید. هم اکنون با سامانه بازار و بهبود فضای کسب و کار می توانید این خدمات را دریافت نمایید.

bazaar.irica.co

امکان استعلام پروانه گمرکی برای مطمئن شدن خریداران کالا از اینکه آن کالا از مبادی گمرکی وارد شده و یا قاچاق است از طریق این آدرس اینترنتی فراهم شده و در دسترس همگان قرار گرفته است.

epl.irica.ir/ecl

 سامانه ارزش برای مشاهده لحظه به لحظه ارزش کالاهای وارداتی و همچنین تغییرات ارزش در جهت امنیت تجارت و شفافیت ایجاد شده است.

epl.irica.ir/TscViewPage

اینکه چه کالاهایی هر روز در حال وارد شدن به کشور هستند از طریق این آدرس اینترنتی فراهم شده است.

  merchant.irica.ir/daily

با کمک سامانه پاسخگویی به شکایات می توان هر گونه انتقاد به روند انجام تشریفات گمرکی و ترخیص کالا را الکترونیکی ثبت و پیگیری نمود.

Club.irica.co

 با گمرک الکترونیک می توانید تمام مکاتبات خود را با گمرکات ایران در سرتاسر کشور از طریق پورتال رسمی گمرک بدون نیاز به مراجعه حضوری انجام دهید و مهم تر اینکه از طریق سایت گمرک ایران مکاتبات خود را پیگیری و در جریان آخرین اقدامات قرار بگیرید. 

Www.irica.ir