۰ نفر

گول دستگاه‌های تصفیه آب را نخورید!

۲۴ مهر ۱۳۹۶، ۱۸:۵۸
کد خبر: 225597
گول دستگاه‌های تصفیه آب را نخورید!

مدیرکل دفتر بهداشت آب و فاضلاب کشور گفت: کیفیت آب در تهران به گونه‌ای است که به هیچ عنوان نیاز به استفاده از دستگاه‌های تصفیه آب نیست و باید به این موضوع نیز توجه کرد که دستگاه‌های غیراستاندارد تصفیه آب نه تنها موجب افزایش کیفیت نمی‌شوند، بلکه آلودگی‌هایی را نیز در آب ایجاد می‌کنند.

سیدهوشیار اعظم واقفی امروز در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه آب در نشستی با بیان اینکه ۷۰ درصد آب تهران از منابع سطحی تامین می‌شود اظهار کرد: کیفیت آب تهران در اکثر مناطق یکسان و یکنواخت است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، به گفته وی استفاده از دستگاه‌های تصفیه آب در تهران معنایی ندارد؛ چرا که میزان کیفیت آب در تهران قابل قبول است. همچنین این دستگاه‌ها املاحی را که برای بدن مفید است، از آب حذف می‌کنند.

مدیرکل دفتر بهداشت آب و فاضلاب کشور با اشاره به تغییر طعم آب در استفاده از دستگاه‌های تصفیه آب گفت: با توجه به اینکه این  دستگاه‌ها املاح مفید آب را از بین می‌برند، طعم آب در این فرآیند تغییر می‌کند که قابل قبول نیست.

واقفی تصریح کرد: علاوه بر این مسئله استفاده از این دستگاه‌ها می‌تواند موجب بروز بیماری‌هایی همچون بیماری‌های پوستی شود و حتی اگر این دستگاه‌ها استاندارد نیز باشند تنها می‌توان از آنها برای مکان‌هایی که آب شور است، استفاده کرد اما به طور قاطع باید گفت که در هیچ جای تهران لزوم استفاده از این دستگاه‌ها احساس نمی‌شود.

بهنام وکیلی - مدیرکل دفتر نظارت بر بهره‌برداری فاضلاب - نیز با اشاره به اهمیت بازچرخانی فاضلاب در کشور اظهار کرد: تا پایان سال ۱۳۹۵ حدود ۱۸۳ تصفیه خانه فاضلاب در ایران ایجاد شد و باید گفت که در حال حاضر ۲۹۵ شهر دارای تصفیه خانه هستند.

به گفته وی در شرایط فعلی ۴۷ درصد جمعیت شهری تحت پوشش فاضلاب قرار گرفته‌اند. به عبارت دیگر ۲۸ میلیون نفر از جمعیت شهری تحت پوشش فاضلاب هستند.

وکیلی با بیان اینکه حاصل کار این تاسیسات تولید یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعب پساب در سال است تاکید کرد: در حال حاضر ۷۰ درصد فاضلاب کشور بازچرخانی می‌شود.