۰ نفر

قیمت تخم‌مرغ روند کاهشی گرفت

۲۹ شهریور ۱۳۹۶، ۱۳:۳۸
کد خبر: 220322
قیمت تخم‌مرغ روند کاهشی گرفت

رئیس اتحادیه مرغ تخم‌گذار میهن گفت: قیمت تخم مرغ با توجه به عرضه فراوان به ۴۰۰۰ تومان در هر کیلو درب مرغداری رسید و قیمت آن برای صادرات رقابتی شده است.

رضا ترکاشوند، درباره آخرین وضعیت عرضه، تولید و قیمت تخم‌مرغ اظهار داشت: به دلیل تولید خوب و عرضه فراوان تخم‌مرغ، قیمت این محصول روند نزولی پیدا کرده و به کیلویی 4000 تومان درب مرغداری رسیده است که پایین‌تر از قیمت مدنظر ماست.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، وی تصریح کرد:‌ در این شرایط مردم باید تخم‌مرغ را شانه‌ای 9000 تومان تهیه کنند.

به گفته رئیس اتحادیه مرغ تخم‌گذار میهن ما به دنبال آن هستیم که بحث صادرات را بیشتر مورد توجه قرار دهیم؛ چراکه با توجه به کاهش قیمت، شرایط به‌گونه‌ای است که می‌توانیم آن را صادر کنیم و محدودیت هم در این حوزه نیست.

ترکاشوند در پاسخ به این سوال که در حال حاضر تخم‌مرغ ایران به چه کشورهایی صادر می‌شود و آیا محصول ترکیه با توجه به قیمت پایین خود، امکان رقابت را به ما می‌دهد، گفت: اکنون تخم‌مرغ به افغانستان،‌عراق و قطر صادر می‌شود و قیمت هر کیلو تخم‌مرغ صادراتی با احتساب هزینه بسته‌بندی و حمل تا لب مرز، 4500 تومان محاسبه می‌شود.

طی دو ماه گذشته به دلیل حذف چند هزار گله مرغ تخم‌گذار به دلیل آنفلوآنزای پرندگان، کمبود تولید تخم مرغ برای مقطعی به وجود آمد که سبب افزایش قیمت آن تا کیلویی 6000 تومان هم شد، اما اکنون با افزایش تولید، قیمت کاهش یافته و به ثبات رسیده است.