۰ نفر

در سال‌ جاریِ؛

فروش کفش ۵۰درصد کاهش یافت

۲۹ شهریور ۱۳۹۶، ۱۱:۱۶
کد خبر: 220277
فروش کفش ۵۰درصد کاهش یافت

نایب رئیس اتحادیه کفش ماشینی با اشاره به کاهش چشم‌گیر فروش در سال جاری گفت: قاچاق کفش از سایر کشورها بی‌تاثیر بر روند بازارهای داخلی نبوده و رقم دقیقی از آن مشخص نیست.

با توجه به نزدیک شدن به سال تحصیلی سال جدید، خانواده‌ها در تلاش برای تهیه اقلام مورد نیاز کودکان هستند که دراین میان کفش یکی از کالاهایی است که خانواده‌ها برای راحتی فرزندان خود برای آن اهمیت ویژه ای قائل هستند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از میزان، به علاوه شرایط بازار کفش ماشینی و تولید متنوع کفش در کشور از رونق خوبی برخوردار است ولی مشتریان استقبال چندانی از طرح و رنگ کفش‌های داخلی نمی‌کنند و بیشتر به سمت کفش‌های وارداتی خوش رنگ و طرح سوق پیدا می‌کنند به همین دلیل حجم فروش کفش‌های ماشینی داخلی نسبت به مدت مشابه سال قبل به نصف رسیده است.

با این اوصاف مهدی عبداللهی نایب رئیس اتحادیه کفش ماشینی، در خصوص شرایط فعلی بازار کفش ماشینی در آستانه سال تحصیلی گفت: بازار از لحاظ مواد اولیه، افزایش قیمت و تقاضا با مشکلی روبرو نبوده و شرایط بازار کفش صنعتی آرام است.

وی در ادامه افزود: عمده فروشان و بنکداران کفش صنعتی از روند بازار راضی نیستند و تقاضای خرید نسبت به سال گذشته حدودا 50 درصد کاهش داشته است و فروشندگان در تلاش هستند تا کفش‌های موجود در واحدهای صنفی خود را به فروش برسانند.

نایب رئیس اتحادیه کفش ماشینی با اشاره به نوآوری کارخانه‌ها در تولید کفش اظهار کرد: با توجه به اینکه کارخانه‌های تولید کفش نیز نوآوری و طرح‌هایی جدیدی در تولید ایجاد کرده‌اند ولی مغازه دارها ترجیح می‌دهند جنس‌های موجود در مغازه خود را عرضه کنند و با تمهیداتی که در اتحادیه داشته‌ایم با طرح‌های حراج برای واحدهای صنفی تلاش کردیم تا بازار حداقلی داشته باشیم.

عبداللهی در توضیح شرایط قاچاق کفش به کشور اظهار کرد: قاچاق کفش از سایر کشورها بی‌تاثیر بر روند بازارهای داخلی نبوده و رقم دقیقی از آن مشخص نیست، زیرا برخی از کفش‌های موجود در بازار نیز با وجودی که اسم واردات دارند ولی به صورت قاچاق به کشور وارد شده و این موجب تخریب بازار داخل خواهد شد.

وی در ادامه تاکید کرد: کارخانه‌های تولید کفش در کشور باید حتما تکنولوژی، ایده و طرح جدید داشته باشند تا از این طریق از طرح‌های خارجی پیشی گرفته و بازار کفش ماشینی رونق بیشتری بگیرد.

نایب رئیس اتحادیه کفش ماشینی عنوان کرد: صنعت کفش ایران به حمایت دولت در جهت کمک به واردات مواد اولیه به کشور، به روز رسانی دستگاه‌های صنعتی تا از این طریق توان رقابت با کشورهای همسایه چون ترکیه را داشته باشیم.