۰ نفر

واردات مواد شوینده بسیار کم است

۵ شهریور ۱۳۹۶، ۱۷:۴۵
کد خبر: 214973
واردات مواد شوینده بسیار کم است

مدیر کل نظارت بر محصولات بهداشتی، دارویی و تجهیزات پزشکی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: تولید انواع پودرهای شوینده اعم از دستی و ماشینی درسال گذشته ۶۸۱ هزار تن بوده که نسبت سال ۱۳۹۱ معادل ۱۴ درصد رشد و نسبت به سال ۱۳۹۴ معادل چهار درصد افزایش داشته است.

 به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، اسماعیل مهدی پور اظهار کرد: در مورد صادرات پودرهای شوینده و رشد باید گفت که صادرات این محصول از رقم ۱۳۲ هزار تن در سال ۱۳۹۱ با رشد ۴۱ درصدی به ۱۸۶ هزار تن در سال گذشته افزایش یافته است و میزان صادرات سال گذشته نیز در مقایسه با سال ۱۳۹۴ از رشد ۱۰ درصدی برخوردار بوده است.  

وی درخصوص میزان واردات این محصول به کشور نیز اظهار کرد: بر اساس بررسی های صورت گرفته در سال گذشته انواع پودر، قرص ماشین ظرفشویی و مایعات شوینده به میزان ۲۸۸۱ تن و به ارزش هشت میلیون دلار وارد کشور شده است که بیشتر اقلام وارداتی مذکور شامل پودر و قرص ماشین ظرفشویی است.

مهدی پور خاطر نشان کرد: به دلیل تولید انواع پودر شوینده اعم از برندهای داخلی یا برخی از برندهای جهانی در کشور مطابق با نیاز و سلیقه مصرف کنندگان، واردات این محصول قابل توجه نیست و از طرفی بازار آن نیز کاملاَ رقابتی است.

به گفته وی، تضعیف تولید داخل در صنعت مذکور با توجه به دلایلی همچون فرسوده بودن ماشین آلات، عدم تولید کالای با کیفیت و ... منطبق با واقعیت نیست.