۰ نفر

تخم مرغ خوراکی وارد کشور نشده است

۲۹ مرداد ۱۳۹۶، ۸:۵۴
کد خبر: 213264
تخم مرغ خوراکی وارد کشور نشده است

دبیر کل کانون سراسری مرغ تخمگذار ایران گفت: تاکنون هیچگونه وارداتی در مورد تخم مرغ خوراکی صورت نگرفته و شایعه واردات فقط برای سوء استفاده برخی از سودگران است .

سید فرزاد طلاکش با بیان اینکه براساس استعلام از سازمان دامپزشکی کشور و اخبار کاملاً موثق تا امروز هیچگونه مجوزی برای واردات تخم مرغ خوراکی از سوی این سازمان صادر نشده است، تصریح کرد:  بنابراین هیچ وارداتی هم به کشور نداشته ایم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، وی اضافه کرد: متأسفانه شایعات چند روز گذشته مبنی بر واردات مقادیری تخم مرغ خوراکی به کشور صرفاً به قصد برهم زدن بازار این محصول و سوداگری در این خصوص به راه افتاده  و صحت ندارد.

دبیرکل کانون سراسری مرغ تخمگذار ایران افزود: براساس هماهنگی‌های انجام شده، در صورت نیاز احتمالی به واردات تخم مرغ در هر زمان، این اقدام کاملاً توسط صنف مرغ تخمگذار مدیریت خواهد شد.

به گفته طلاکش دولت هر گونه تصمیم گیری در این زمینه را منوط به تشخیص تشکل‌های صنفی مرغ تخمگذار دانسته تا ضمن حمایت از تولید داخلی و حفظ روند توسعه‌ای آن، در شرایط خاص که واردات تخم مرغ به  امری اجتناب ناپذیر  تبدیل می‌شود بخش خصوصی بتواند آن را هدایت کند.