۰ نفر

۲۰۰میلیارد ریال به خطوط کشتیرانی یارانه پرداخت می‌شود

۲۸ مرداد ۱۳۹۶، ۲۰:۳۳
کد خبر: 213159
۲۰۰میلیارد ریال به خطوط کشتیرانی یارانه پرداخت می‌شود

مدیرکل دفتر توسعه صادرات خدمات و محصولات دانش بنیان سازمان توسعه تجارت ایران گفت: 200 میلیارد ریال از محل درآمدهای سازمان کشتیرانی جمهوری اسلامی پارسال مصوب شده است تا به خطوط کشتیرانی در کشور یارانه پرداخت شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، محمود اسکندری شنبه شب در نشست میز ملی کالایی خدمات دریایی، حمل و نقل و ترانزیت سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار داشت: پارسال کمک های مالی از سوی سازمان کشتیرانی جمهوری اسلامی برای راه اندازی خط کشتیرانی چابهار به عمان انجام شده است.

وی ادامه داد: سازمان توسعه تجارت با هدف شناسایی و رفع مشکلات صادرکنندگان اقدام به تغییر در ساختار سازمانی خود داده و هم اینک هفت میز خدمت در این زمینه تعریف شده است.

وی افزود: میزهای خدمت شامل فنی مهندسی، محصولات دانش بنیان، ترانزیت و حمل و نقل، خلاق، فناوری اطلاعات، گردشگری و میز سایر خدمات است.

وی بیان کرد: در این میزها ظرفیت های هر استان به طور جداگانه بررسی می شود.

مدیر کل دفتر توسعه صادرات خدمات و محصولات دانش بنیان سازمان توسعه تجارت ایران گفت: استانی که در خصوص یک کالا از مزیت های ممتازی برخوردار باشد میز آن کالا در این سازمان در اختیار آن استان قرار می گیرد.

اسکندری اظهار داشت: با توجه به اهمیت صادرات خدمات و محصولات دانش بنیان میزهای تخصصی در هر استان برنامه ریزی شده است.

وی بیان کرد: کشورهای همسایه در حوزه صادرات خدمات درآمدهای بسیار زیادی کسب می کنند بنابراین نیاز است تا سیستان و بلوچستان در این زمینه برنامه ریزی های ویژه ای داشته باشد.

وی افزود: موانع صادرات خدمات در میزهای تخصصی هر استان باید بررسی و راهکارهای علمی در این زمینه ارائه شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: ترانزیت چابهار - کنارک علاوه بر توسعه استان، شرق کشور را نیز متحول خواهد کرد.

سکینه اشرفی اظهار داشت: در اسناد بالا دستی کشور توسعه سواحل مکران و توسعه محور دریایی مورد توجه قرار گرفته است.

وی بیان کرد: بندر چابهار به تجهیزات نسل سوم و چهارم نیاز دارد تا به فعالیت خود با قوت ادامه دهد.

وی افزود: شرکت های حمل و نقل بین المللی در سیستان و بلوچستان وجود دارند که تا کنون از این ظرفیت به خوبی استفاده نشده است.

وی تصریح کرد: از بخش خصوصی در سیستان و بلوچستان انتظار می رود تا در بخش حمل و نقل و ترانزیت کالا ورود جدی داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سیستان و بلوچستان گفت: برای رونق اقتصادی در استان کاهش قیمت تمام شده ترانزیت باید مورد توجه ایران و افغانستان باشد.

اشرفی اظهار داشت: برای دستیابی به اهداف ایران و افغانستان در کنار ترانزیت، ترانشیپ کالا نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: ظرفیت های بسیار زیادی در کشورهای افغانستان و پاکستان برای صادرات خدمات وجود دارد که نیاز است شرکت های دانش بنیان در این زمینه شکل گیرد.