۰ نفر

ورود ۱۹دستگاه ایکس ری جدید کامیونی به گمرکات

۱۳ تیر ۱۳۹۶، ۱۱:۴۶
کد خبر: 203605
ورود ۱۹دستگاه ایکس ری جدید کامیونی به گمرکات

معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران از افزایش سه برابری تعداد ایکس ری‌های کامیونی در گمرکات خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ علی رحیمیان گفت: دستگاه‌های خریداری شده از دقت بسیار بالایی برخوردار هستند و از امکانات بیشتری در مقایسه با ایکس ری‌های قدیمی برخوردارند.

وی با اشاره به فعالیت ۱۲ دستگاه ایکس ری کامیونی در گمرکات کشور افزود: تا ابتدای سال ۹۲ تن‌ها ۵ دستگاه ایکس ری در این گمرکات فعال بود که این تعداد تا پایان سال ۹۵ به ۱۲ دستگاه رسید.

رحیمیان گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته گمرکات کشور نیازمند ۱۹ دستگاه ایکس ری دیگر است که این تعداد امسال به مجموعه دستگاه‌های ایکس ری موجود در گمرکات سراسر کشور اضافه می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران گفت:: از سال ۸۰ تا ۸۴ تن‌ها چهار دستگاه ایکس ری کامیونی در گمرکات موجود بود که بین سال‌های ۸۴ تا ۹۲ یک دستگاه دیگر اضافه شد، اما امروز تعداد آن‌ها به ۱۲ دستگاه رسیده است و در سالجاری تعداد ۱۹ دستگاه ایکس ری کامیونی دیگر خریداری و به تجهیزات کنترلی گمرک اضافه خواهد شد که تعدادی از این دستگاه‌ها خریداری شده و در حال نصب است.

وی افزود: بر اساس سیاست‌ها و برنامه ریزی‌های دکتر کرباسیان رئیس کل گمرک ایران، ۱۹ دستگاه ایکس‌ری کامیونی در ماههای آتی علاوه بر ۱۲ دستگاه فعلی به ظرفیت گمرک برای اسکن محموله‌های تجاری افزوده می‌شود.

به گفته رحیمیان براساس قرارداد منعقده بین گمرک و وزارت دفاع بخشی از ایکس‌ری‌های کامیونی توسط این سازمان و همچنین سایر تولیدکنندگان داخلی که توانمندی تولید داخلی دارند ساخته و تعدادی نیز از خارج خریداری می‌شود که با نصب و راه‌اندازی این دستگاه‌ها، گمرک ایران به ایکس‌ری‌های پرسرعت و سرعت متوسط تجهیز خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران اضافه کرد: برای حمایت از تولید داخلی در خرید تجهیزات کنترلی پیشرفته، ساخت ۵ دستگاه ایکس ری کامیونی به سفارش گمرک در وزارت دفاع عملیاتی شده است.

وی گفت: گمرک ایران یک دستگاه ایکس ری کامیونی پیشرفته را تحویل گرفته و در مرحله نصب است که این ایکس ری پیشرفته پر سرعت بوده و به صورت fast scan عملیات اسکن و کنترل محموله‌ها را انجام می‌دهد و تمام سیستم به صورت اتوماتیک کار می‌کند. این دستگاه ایکس ری پیشرفته قادر است در کمترین زمان ممکن محتویات کانتینر‌ها را در حال حرکت اسکن و تصاویر را در اختیار بخش فنی گمرک قرار دهدو در هر ساعت ۱۵۰ کانتینر را اسکن نماید.

وی افزود: یک دستگاه ایکس ری بسیار پیشرفته نیز با کارکرد بهتر و با تکنولوژی به روزتری نسبت به دستگاه پرسرعت فعلی در مرحله حمل است.