۰ نفر

رییس اتحادیه لوازم‌خانگی در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین:

شرایط تولید لوازم خانگی بهتر شده است/ برخی باید از بازار خارج شوند

۳ تیر ۱۳۹۶، ۱۲:۰۶
کد خبر: 201690
شرایط تولید لوازم خانگی بهتر شده است/ برخی باید از بازار خارج شوند

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت: شرایط تولید کالای ایرانی در صنف تولید لوازم خانگی بهبود پیدا کرده است و کارخانه‌های قدرتمندی جایگزین کارگاه‌های متفرقه شده‌اند.

اقتصاد آنلاین - علی مفید؛ محمد طحان پور در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین با بیان اینکه شرایط صنف لوازم خانگی مطلوب است، گفت: سال های گذشته تولید کنندگان خرد در این صنف فعالیت می کردند که توان رقابتی نداشتند و صرفا وام هایی از بانک ها گرفتند و با هدر دادن سرمایه از چرخه تولید خارج شدند.

وی افزود: در حال حاضر کارخانه های ایرانی ضمن فعالیت مشترک با شرکت های خارجی، توان تولیدی خوبی کسب کرده اند و محصولاتی را تولید می کنند که متعلق به ایران است.

رییس اتحادیه لوازم خانگی با بیان اینکه عمق تولیدی محصولات در داخل بالا رفته است، اعلام کرد: کارگاه های متفرقه در سال های قبل به تکنولوژی روز بی تفاوتی می کردند. اما در مقایسه با آن شرایط امروز کارخانه های بزرگ به این موضوع توجه دارند. هر چند کارخانه های در معرض ورشکستگی هم هنوز هستند.

طحان پور با اشاره به اینکه نمی توان بحران در کارخانه های در معرض ورشکستگی را به عنوان رکود در بخش لوازم خانگی تلقی کرد، تاکید کرد: مجموع واحدهای فعال در صنف لوازم خانگی اعم از تولیدی و فروشگاهی وضعیت خوبی دارند و تنها واحدهایی که توان تطبیق با شرایط بازار را دارند، قادر به ادامه حیات هستند.

وی افزود: هر چند شرایط تولید لوازم خانگی بهبود پیدا کرده است، اما هنوز در بخش صادرات کاستی هایی وجود دارد که نیاز به برنامه ریزی دارد.