۰ نفر

رییس اتحادیه کتاب‌فروشان تهران در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین:

احتمال توقف طرح تابستانه فروش کتاب

۳۰ خرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۴۱
کد خبر: 200900
احتمال توقف طرح تابستانه فروش کتاب

رییس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران گفت: طرح‌های فروش فصلی کتاب که در عید و تابستان 95 به خوبی برگزار شد، ممکن است در تابستان 96 برگزار نشود.

اقتصاد آنلاین - محمد فیروزی؛ محمود آموزگار در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین در خصوص برنامه های پیش بینی شده فروش کتاب در تابستان گفت: مهم ترین طرح کلان فروش کتاب در تابستان، طرح فصلی بود که با پرداخت یارانه نقدی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود و به تبع آن کتاب فروشی ها تا سقف 25 درصد تخفیف برای مشتریان قایل می شدند.

وی افزود: تا کنون چنین طرحی ابلاغ نشده است و به نظر می رسد برخی مشکلات در اجرای این طرح وجود دارد. بنابراین احتمال دارد امسال چنین طرحی اجرایی نشود.

رییس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تصریح کرد: گردش مالی سال گذشته اجرای طرح های فصلی فروش کتاب 35 میلیارد تومان بود که از این میزان 7 میلیارد تومان را وزارت ارشاد از محل تخفیفی که کتاب فروشی ها برای مشتری قایل می شدند، پرداخت کرد. در طرح های فصلی فروش کتاب هر کتاب فروشی ملزم است 20 درصد قیمت پشت جلد کتاب های بزرگسال و 25 درصد کتاب های کودکان را به خریدار تخفیف بدهد و بر اساس ارائه فاکتور از وزارت ارشاد یارانه نقدی دریافت کند.

آموزگار تاکید کرد: ناشران و کتاب فروشی ها طرح پرداخت یارانه به فروش کتاب را بهترین راه حل کمک به صنعت نشر می دانند و در صورت ابلاغ این طرح در زمان باقیمانده تا فصل تابستان زمینه های اجرای بهتر این طرح را فراهم خواهند کرد.

گفتنی است؛ طرح فصلی فروش کتاب در زمان مشابه سال گذشته به کلیه کتاب فروشی ها ابلاغ شده بود و تبلیغات مناسب برای این طرح انجام شده بود.