۰ نفر

رییس‌اتحادیه‌فروشندگان‌چرم درگفت‌وگو بااقتصادآنلاین خبرداد:

هزینه بالای تولید محصولات چرم در ایران/ بازار در اختیار واردکنندگان!

۲۸ خرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۰۹
کد خبر: 200470
هزینه بالای تولید محصولات چرم در ایران/ بازار در اختیار واردکنندگان!

رییس اتحادیه فروشندگان چرم طبیعی، مصنوعی و لوازم کفش گفت: هزینه بالای تولید محصولات چرمی در ایران مزیت های رقابتی آن را از بین برده و بازارها در اختیار وارد کنندگان قرار گرفته است.

اقتصاد آنلاین - علی مفید؛ سعید حیاتی در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین در خصوص وضعیت تولید محصولات چرمی گفت: با وجود برخی خوش‌بینی‌های به بازار برای دوران پس از عید فطر، باید اعتراف کرد رونقی که در 10 سال قبل در این بازار بود، دیگر تکرار نمی شود.

وی افزود: در ابتدای دولت یازدهم هم شرایط تولید بهتر بود، اما سال به سال وضعیت شکننده تر شد. به طوری که امروز به دلیل بالا بودن هزینه تولید، مزیت رقابتی تولید محصولات چرمی از بین رفته است و وارد کننده ها توانسته اند بازار را در دست بگیرند.

رییس اتحادیه فروشندگان چرم طبیعی، مصنوعی و لوازم کفش تاکید کرد: در سال های اخیر هزینه هزینه بیمه کارگران، حقوق پرسنل کارگاه ها و مالیات رشد پیدا کرده است و از طرفی نوسان و افزایش قیمت دلار در مقایسه با قیمت جهانی باعث شده است تهیه مواد اولیه با سختی رو به رو شود. از طرفی هم نرخ تعرفه واردات مواد اولیه مورد نیاز تولیدات هم در گمرک بالاتر رفته است. به همین دلیل شرایط تولید با سختی مواجه شده است.