۰ نفر

رییس اتحادیه بنکداران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین خبر داد؛

تثبیت قیمت برنج، شکر و خرما در رمضان

۳ خرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۱۵
کد خبر: 195194
تثبیت قیمت برنج، شکر و خرما در رمضان

رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران گفت: اقلام مصرفی همانند برنج، شکر امسال تامین شده است و قیمت آن در بازار عمده فروشی، افزایشی نداشته است.

اقتصاد آنلاین - محمد فیروزی؛ محمد آقا طاهر در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین در خصوص وضعیت صنف عرضه کنندگان عمده مواد غذایی در آستانه ماه مبارک رمضان گفت: امسال در هیچ دسته از مواد غذایی کمبودی احساس نمی شود. در برخی اقلام فله ای کاهش قیمت صورت گرفته و برخی هم با افزایش قیمت مواجه شده است.

وی افزود: اصلی ترین عامل تعیین قیمت مواد غذایی در صنف بنکداران مواد غذایی را عرضه و تقاضای بازار مشخص می کند. در آستانه ماه رمضان هم تقاضای محصولات در بازار تا 50 درصد افزایش پیدا می کند و به همین دلیل افزایش قیمت در برخی محصولات پیش می آید. اما محتمل ترین کالاهایی که ممکن است افزایش قیمت داشته باشند، مواد غذایی بسته بندی کارخانه هاست. چرا که این محصولات از سال گذشته افزایش قیمتی را تجربه نکرده است، البته توصیه می کنیم کارخانه ها در ماه رمضان اقدام به افزایش قیمت نکنند.

رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تصریح کرد: خرما که یکی از اصلی ترین اقلام غذایی مصرفی در ماه رمضان است، امسال تحت تاثیر بالارفتن تقاضا، افزایش قیمتی را تجربه نکرده است. در خصوص برنج و شکر هم کمبودی احساس نمی شود و پیش بینی می کنیم افزایش قیمتی نداشته باشد. در حبوبات هم برخی اقلام همانند لوبیا چیتی افزایش قیمت را تجربه کرده است و در مقابل عدس سیر کاهشی قیمت را شاهد است.