۰ نفر

خرید تضمینی گندم چقدر شد؟

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۹:۴۳
کد خبر: 192258
خرید تضمینی گندم چقدر شد؟

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از خرید تضمینی یک میلیون تن گندم طی یک ماه گذشته خبر داد و گفت: همزمان ۲۴ هزار تن کلزا هم از کشاورزان خریداری شده است.

علی قنبری گفت: از شروع فصل برداشت گندم در اواسط فروردین ماه تاکنون، مقدار یک میلیون تن گندم معمولی و دوروم توسط کشاورزان به مراکز خرید شرکت بازرگانی دولتی ایران و مباشران تحویل داده شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، معاون وزیر جهادکشاورزی با اشاره به جریان یافتن عملیات خرید تضمینی گندم در 8 استان هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان، فارس، خوزستان، بوشهر، ایلام و کهگیلویه و بویر احمد، اظهار کرد: بیشترین میزان خریدگندم تا امروز مربوط به استانهای خوزستان با 730 هزار تن، کرمان با 100هزار تن و فارس با 60 هزارتن بوده است.

وی افزود: در استان‌های ایلام و هرمزگان هر یک 35 هزارتن و در استان سیستان و بلوچستان نیز 24هزار تن گندم تا کنون از کشاورزان خریداری شده است.

معاون وزیر جهادکشاورزی همچنین با اعلام اینکه میزان خرید تضمینی دانه روغنی کلزا در کشور به 24 هزار تن رسیده است، از انجام عملیات خرید کلزا در 7 استان گرمسیر کشور خبر داد.

وی بیشترین میزان خرید کلزا را در استان‌های؛ خوزستان با 14500 تن، ایلام با 5700 تن، فارس با 1500 تن و کرمان با حدود 900 تن کلزای خریداری شده اعلام کرد.