۰ نفر

واردات پوشاک بدون ثبت برند قاچاق است

۶ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۴:۲۲
کد خبر: 190022
واردات پوشاک بدون ثبت برند قاچاق است

معاون فنی و امور گمرکی گمرک اعلام کرد: واردات پوشاک به صورت فردی ممنوع بوده و برای انجام این کار تنها شرکت‌های ثبت شده و نمایندگی‌های مجاز می‌توانند اقدام کنند.

فرود عسگری در نامه‌ای به رییس سازمان توسعه تجارت تصریح کرد: هرگونه واردات پوشاک به کشور به صورت تجاری صرفا از طریق دریافت گواهی فعالیت، مطابق شرایط دستورالعمل نحوه صدور گواهی فعالیت نمایندگان و شعب شرکت های خارجی عرضه کننده پوشاک در ایران مجاز است؛ در غیر اینصورت قاچاق تلقی شده و برابر مقررات با آن برخورد خواهد شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایبنا، در ادامه این نامه، معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران تاکید کرده است که وزرات صنعت، معدن و تجارت فهرست برندها و گواهی های صادره برای نمایندگی بانضمام فهرست ثبت سفارش صادره را جهت اقدامات بعدی به گمرک ایران اعلام کند.

گمرک ایران با برگزاری جلسات مستمر با متولیان اصلی پوشاک و نساجی به این نتیجه رسید که واردات منسوجات به خصوص پوشاک تنها از طریق نمایندگی های ثبت شده صورت گیرد و دیگر افراد به صورت شخصی نمی‌توانند اقدام به این کار کنند.

نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت، اتحادیه پوشاک، انجمن نساجی و اتحادیه واردکنندگان و صادرکنندگان پوشاک نیز از این اقدام گمرک و تلاش‌های رییس کل گمرک تقدیر و تشکر کردند.