۰ نفر

گمرک، آماده استقرار در گیت‌های موقت منطقه آزاد اروند

۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۵:۰۲
کد خبر: 189465
گمرک، آماده استقرار در گیت‌های موقت منطقه آزاد اروند

ناظر گمرکات خوزستان گفت:گمرک جمهوری اسلامی ایران آماده است تا در گیت های خروجی موقت منطقه آزاد اروند مستقر شود.

محمدرضا جعفری، افزود: در صورتی که برخی مشکلات موجود در گیت های موقت برطرف شود، گمرک تا دو هفته آینده در گیت ها مستقر می شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی اظهار داشت:در تامین نیروی فنی، ارزیاب و کارشناس گمرک مشکلی نداریم و این نیروها از گمرکات آبادان و خرمشهر تامین می شوند.

جعفری گفت:گمرک جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری برای انجام هر اقدامی است که سود آن به مردم شهرستان های آبادان و خرمشهر بازگردد.

وی اظهار داشت:با استقرار گمرک در گیت های منطقه آزاد اروند، شرکت و سازمان هایی که قصد واردات تجهیزات مورد نیاز تولید دارند، از قوانین منطقه آزاد اروند پیروی می کنند.

جعفری به 400 میلیون دلار واردات اختصاص‌ یافته به کالاهای مصرفی شهروندان در منطقه آزاد اروند اشاره کرد و گفت:نظر گمرک بر بیشتر این رقم است.

ناظر گمرکات خوزستان همچنین در بخش دیگری از سخنانش از ابلاغ بسته حمایتی تسهیلاتی به گمرکات استان خبر داد و گفت:این بسته حمایتی در راستای حمایت از شرکت های تولیدی و صادرات ارائه می شود.

اسفند سال گذشته در پی وعده رئیس جمهوری برای توسعه منطقه آزاد اروند و در راستای اجرای مصوبه دولت مبنی بر استقرار گمرک در مبادی ورودی و خروجی منطقه آزاد، بر اساس صورتجلسه پیشنهادی هیات مأمور رسیدگی، این مهم مورد موافقت رئیس جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.