۰ نفر

ورود هیات تجاری کشورمان به ویتنام به سرپرستی رئیس اتاق ایران

۳۰ فروردین ۱۳۹۶، ۱۸:۳۲
کد خبر: 188794
ورود هیات تجاری کشورمان به ویتنام به سرپرستی رئیس اتاق ایران

یک هیات تجاری ایران به سرپرستی 'غلامحسین شافعی' رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران عصر چهارشنبه وارد هانوی پایتخت ویتنام شد تا با مقام ها و بازرگانان این کشور جنوب شرق آسیا برای توسعه همکاری های تجاری مذاکره کنند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در بدو ورود به هانوی با شبکه 'وی.تی.وی' ویتنام گفت وگو و ضمن تشریح ظرفیت های ایران و ویتنام برای توسعه همکاری تجاری، خواستار حضور سرمایه گذاران ویتنامی در کشورمان و مشارکت در طرح های اقتصادی شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، وی با اشاره به رشد اقتصادی سال های اخیر ویتنام و عضویت این کشور در اتحادیه آ.سه.آن، گفت که ظرفیت های متعدد همکاری بین ایران و ویتنام وجود دارد و می توان کارهای مشترک بسیاری با توجه به عضویت ویتنام در آ.‌سه.‌آن انجام داد.

سفر هیات ایرانی به ویتنام با توجه به سفر مهر ماه سال گذشته دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران به هانوی و توافق سران دو کشور برای تحقق دستیابی به حجم تجارت دو میلیارد دلاری بین دو کشور انجام شده است.

هیات تجاری ایران که به دعوت اتاق بازرگانی ویتنام به هانوی سفر کرده است فردا پنجشنبه در همایش تجاری دو کشور شرکت می کند.

براساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران، حجم تجارت کشورمان با ویتنام در سال 1395 و پس از اجرای برجام و تبادل هیات های تجاری بین دو کشور حدود 22 درصد رشد داشته است و ارزش صادرات غیر نفتی ایران به ویتنام با حدود 20 درصد رشد به رقم 392 میلیون دلار رسید.