۰ نفر

تاتارستان برای همکاری با ایران در عرصه ساخت کشتی و هواپیما آماده است

۳۰ فروردین ۱۳۹۶، ۱۸:۰۵
کد خبر: 188789
تاتارستان برای همکاری با ایران در عرصه ساخت کشتی و هواپیما آماده است

رییس جمهوری تاتارستان در دیدار با رییس ایرانی کمیسیون مشترک اقتصادی فدراسیون روسیه از تمایل کشورش برای افزایش همکاری با ایران در صنعت کشتی سازی و هواپیماسازی خبرداد.

«رستم مینیخانوف»* که امروز در سفری رسمی وارد تهران شد، در دیدار با «محمود واعظی» رییس ایرانی کمیسیون مشترک اقتصادی فدراسیون روسیه، جان باختن شمار از هموطنان مناطق غرب کشور در حادثه سیل را تسلیت گفت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، وی تاکید کرد برای گسترش همکاری های دوجانبه با ایران اهمیت ویژه ای قایل است و گفت: تمایل داریم این همکاری ها در ابعاد مختلف گسترش یابد.

رییس جمهوری تاتارستان گفت: اکنون همکاری های خوبی بین ایران، روسیه و تاتارستان در جریان است و اهداف مشترکی را دنبال می کنند.

مینیخانوف ادامه داد: هر سه کشور گام های مشترکی را برای تحقق تقویت مناسبات اقتصادی برداشته اند که به افزایش 70درصدی میزان مبادله های کالایی بین ایران و فدراسیون روسیه در پارسال منجر شد.

رییس جمهوری تاتارستان از آمادگی کشور خود برای حضور فعالانه در همه طرح های ایران خبر داد و افزود: تمایل داریم در صنعت کشتی سازی، هواپیماسازی و خودروسازی با ایران همکاری بیشتری داشته باشیم.

وی یادآوری کرد همایش کسب و کارهای تاتارستان و ایران در تهران در حال برگزاری است و وی نیز تا ساعتی دیگر برای بررسی زمینه های توسعه همکاری با استان خراسان رضوی به مشهد می رود.