۰ نفر

رییس اتحادیه لوستر، بلور و چینی تهران:

لزوم مدیریت واردات بلور و چینی/ اندوخته بانک‌ها در تولید به کارگرفته شود

۳۰ فروردین ۱۳۹۶، ۱۳:۰۰
کد خبر: 188734
لزوم مدیریت واردات بلور و چینی/ اندوخته بانک‌ها در تولید به کارگرفته شود

رییس اتحادیه لوستر، بلور و چینی گفت: ظرفیت تولیدی داخل می تواند با مدیریت واردات ارتقا پیدا کند و تولیدکننده‌ها با حس رقابت به فعالیت بپردازند.

اقتصاد آنلاین - محمد فیروزی؛ احمد رحمانی در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین در خصوص ایجاد رونق دربازار بلور و چینی در ایران گفت: تولید و بازار در کنار یکدیگر جان می گیرند و برای ایجاد رونق در بازار هم باید به افزایش تولید توجه کرد. که در این خصوص نقش بانک ها موثر است. البته با توجه به اینکه فعالان این صنف با سازمان بیمه تامین اجتماعی سر و کار دارند، حمایت های این سازمان هم می تواند کمک موثری داشته باشد.

وی افزود: در این صنف به دلیل کاهش سرمایه در گردش، خرید با چک افزایش پیدا کرده است و این در حالی صورت گرفته است که آمار چک های برگشتی هم به دلیل رکود رو به افزایش است.

رییس اتحادیه لوستر، بلور و چینی با اشاره به اینکه بانک ها می توانند از اندوخته خود به تولیدکننده ها، انگیزه فعالیت بدهند، اظهار داشت: تسهیلات بانکی نرخ بالایی دارد. در حالی که در کشورهای پیشرفته این نرخ بسیار پایین تر است. برای پیشرفت اقتصاد و رقابت با چنین کشورهایی می بایست از الگوهای این کشورها استفاده کرد. در بخش بانک نیز همانند سازی نرخ تسهیلات می تواند به اقتصاد کمک کند.

وی ادامه داد: بخشی از درآمد هر تولید کننده صرف مالیات و بیمه کارگران مجموعه اش می شود. اگر این بخش ها هم تسهیلات تشویقی داشته باشد، تولید کننده ها از افزایش ظرفیت تولیدی استقبال می کنند و نیروی انسانی بیکار در جامعه جذب کار می شوند.

رحمانی با بیان اینکه ظرفیت تولید بلور و چینی کشور بر واردات آن غلبه دارد، تصریح کرد: ظرفیت تولید بلور و چینی قابل رقابت با محصولات جهانی است و در صورت حمایت قابل ارتقا است. اما از طرفی هم واردات می بایست کنترل شود تا ظرفیت کنونی تولید از بین نرود و از طرفی هم حس رقابت تولید کننده با نمونه خارجی وجود داشته باشد.