۰ نفر

رییس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی مطرح کرد؛

عرضه مرغ پایین‌تر از نرخ اتحادیه به دلیل کم شدن تقاضا / تولید مرغ در سراشیبی کاهش

۳۰ فروردین ۱۳۹۶، ۸:۴۵
کد خبر: 188661
عرضه مرغ پایین‌تر از نرخ اتحادیه به دلیل کم شدن تقاضا / تولید مرغ در سراشیبی کاهش

رییس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران گفت: هرساله بعد از تعطیلات نوروزی تاحدی تقاضا برای خرید مرغ کاهش پیدا می کند و امسال هم این اتفاق در حالی رخ داده که عرضه کننده های خرد حاضر شدند مرغ را به قیمت پایین‌تری نسبت به نرخ اتحادیه به فروش برسانند.

اقتصاد آنلاین - محمد فیروزی؛ مهدی یوسف خانی در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین پیرامون قیمت مرغ در سال 96 گفت: بعد از بحران های سال 95 در تولید و قیمت مرغ، سال جدید در حالی شروع شد که قیمت مرغ در ابتدای تعطیلات نوروزی افزایش پیدا کرد. اما از روز 5 فروردین قیمت ها شروع به کاهش کرد و این روند تا کنون هم ادامه داشته است.

وی افزود: دیروز – سه شنبه – قیمت مصوب اتحادیه برای مرغ به ازای هر کیلوگرم 6900 تومان است، البته گزارش ها نشان می دهد که عرضه کننده های خرد قیمت را تا 6400 تومان هم کاهش دادند. که این موضوع ناشی از کاهش تقاضای خریداران بعد از تعطیلات نوروزی است. هر ساله پس از روز 13 فروردین کاهش تقاضای مرغ شکل می گیرد که اغلب این مساله در رابطه با کاهش قدرت خرید مصرف کننده ها بعد از تعطیلات نوروزی تعبیر می شود.

رییس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی با بیان اینکه کاهش قیمت مرغ دارای تاثیر منفی بر تولیدکننده ها شده است، قیمت مقرون به صرفه عرضه مرغ را 7500 تومان اعلام کرد و اظهار داشت: سال جدید در شرایطی آغاز شده است که قیمت جوجه یکروزه سیر افزایشی پیدا کرده است و از طرفی هم قیمت عرضه مرغ این روزها پایین تر از نرخ منطقی است، همین موضوع سبب شده که تولیدکننده ها انگیزه ای برای تولید نداشته باشند و پیش بینی می کنیم که در دوره بعدی جوجه ریزی کمبود مرغ و افزایش قیمت در پیش باشد. البته به دلیل کاهش صادرات مرغ، کمبود آن در بازار محسوس نخواهد بود.

وی تاکید کرد: کاهش تولید مرغ در شرایط کنونی و تاثیر آن برقیمت مرغ می تواند در دوره های بعدی اثر مثبتی برای تولید کننده به همراه داشته باشد و این روند هرساله تکرار می شود و نمودارها نشان می دهد که بعد از یک دوره کاهش تولید قیمت ها منطقی شده اند.