۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

تعیین تکلیف گرانی برخی محصولات لبنی تا هفته آینده

۲۲ فروردین ۱۳۹۶، ۱۶:۱۴
کد خبر: 187186
تعیین تکلیف گرانی برخی محصولات لبنی تا هفته آینده

رییس اتحادیه فروشندگان لبنیات تهران گفت: هفته آینده جلسه‌ای برگزار می‌شود تا دلایل گران شدن محصولات لبنی چند کارخانه بزرگ بررسی شود.

اقتصاد آنلاین - علی بصیرت؛ علی رجبی در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین در خصوص گران شدن برخی محصولات لبنی بعد از عید گفت: برخی اقلام لبنی چند کارخانه بزرگ بعد از تعطیلات نوروزی گران شد و با اعتراض سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان قرار گرفت. که در نهایت این قیمت اصلاح شد و نرخ گذشته بازگشت.

وی افزود: به دلیل بالارفتن هزینه تولید این کارخانه ها اعلام کردند که این قیمت ها برای تولید منطقی نیست و درخواست افزایش قیمت داشته اند. همین موضوع هم باعث شده تا هفته آینده جلسه ای در خصوص تعیین تکلیف محصولات این کارخانه ها برگزار شود.

رجبی خاطرنشان کرد: قیمت گذاری محصولات لبنی می بایست بر اساس درنظر گرفتن منافع تولیدکننده و مصرف کننده صورت گیرد، چرا که ایران از نظر سرانه مصرف شیر در بین کشورهای توسعه یافته و پیشرفته دنیا پایین ترین جایگاه ها را دارد و اگر قیمت محصولات افزایش پیدا کند احتمال دارد بازهم مصرف محصولات لبنی کاهش پیدا کند.

رییس اتحادیه فروشندگان محصولات لبنی در بخش دیگری از صحبت خود در خصوص عرضه محصولات لبنی در فروشگاه های عرضه "لبنیات سنتی" و اعتراض های صورت گرفته در این خصوص گفت: پیش از عید وزارت بهداشت پیش از عید ابلاغیه را خطاب به اتحادیه آماده کرد که به دلیل تعطیلات نوروزی در ابلاغ آن تاخیری صورت گرفت و طی چند روز آینده این ابلاغیه آماده می شود.

وی افزود: با اجرایی شدن این ابلاغیه فعالیت واحدهای صنفی لبنیات سنتی جنبه صنفی پیدا می کند و بازرسی های اتحادیه و وزارت بهداشت هم تشدید می شود و حداقل ماهانه 2 تا 3 مرتبه بازدید صورت می گیرد و به طور حتم فعالیت این واحدهای صنفی سازماندهی بیشتری می شود.