۰ نفر

رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران مطرح کرد؛

افزایش ۳۰۰درصدی قیمت سیب از تولید تا عرضه!/ کاهش قیمت میوه‌ مجلسی به‌زودی

۲۰ فروردین ۱۳۹۶، ۱۰:۴۴
کد خبر: 186728
افزایش ۳۰۰درصدی قیمت سیب از تولید تا عرضه!/ کاهش قیمت میوه‌ مجلسی به‌زودی

رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران گفت: قیمت تولید سیبی که شب عید عرضه شد بیش از ۲۰۰۰ تومان نبود، اما عرضه کننده‌های آن سیب را با قیمت ۶۰۰۰ و ۷۰۰۰ تومان روانه بازار کردند و از توان خرید مردم کاستند.

اقتصاد آنلاین - محمد فیروزی؛ حسین مهاجران در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین در خصوص قیمت میوه در سال 96 گفت: پرتقال به عنوان اصلی ترین میوه در این فصل دارای بیشترین قدرت اثرگذاری بر بازار میوه است و سال گذشته به دلیل آسیبی که پرتقال های ایرانی دید، وضعیت بازار میوه در شب عید با تنش همراه بود و بسیاری از محصولات گران تر از حد طبیعی به بازار رسید.

وی افزود: امروز هم که 4 هفته از ابتدای نوروز می گذرد وضعیت برای پرتقال عادی نشده است و قیمت آن بالاتر از میزان طبیعی است.

رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران در پاسخ به این سوال که چرا واحدهای صنفی قیمت مصوب اعلام شده میوه ها را رعایت نمی کنند و اقدام به گران فروشی می کنند، گفت: واحدهای صنفی برای خرید میوه مورد نیاز خود، مجبور به پرداخت قیمت های اضافی هستند که این قیمت های اضافی وزن سبد میوه و کارتن های میوه را شامل می شود. از طرفی هم میوه کالای بادوام نیست و میزان تلفات بالایی دارد و این دو عامل سبب می شود که واحدهای صنفی در گران فروشی ترغیب شوند.

مهاجران اعلام کرد: ظرف چند روز آینده میوه های فصل جدید روانه بازار می شود  که در این میان توت فرنگی زودتر به بازار خواهد رسید و تا 20 روز آینده هم اولین زردآلوها وارد بازار می شود. با ورود این میوهای نوبرانه برخی اقلام مجلسی میوه مانند سیب و پرتقال ارزان تر خواهند شد.

وی یادآور شد: در بازار شب عید امسال عرضه کننده های سیب به بازار بیشترین اجحاف را در حق مردم روا داشتند، چرا که قیمت این میوه در داخل برای هر کیلو بیشتر از 2000 تومان نیست و با یک سود منطقی این قیمت می توانست به 2200 تومان برسد، اما سوداگران بازار این محصول را به قیمت 6000 تا 7000 تومان فروختند.