۰ نفر

صادرات ۱۴ میلیارددلاری کالا و فرآورده‌های گازی از پارس‌جنوبی

۱۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۶:۲۷
کد خبر: 186558
صادرات ۱۴ میلیارددلاری کالا و فرآورده‌های گازی از پارس‌جنوبی

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: طی ۱۲ ماهه پارسال صادرات کالاهای غیر نفتی از منطقه ویژه پارس به بیش از ۱۴ میلیارد دلار رسید.

 مهدی یوسفی افزود: سال گذشته در مجموع ۳۴ میلیون و ۱۹۵ هزار و ۹۶۵ تن کالا به ارزش ۱۴ میلیارد و ۹۱۷ میلیون و ۸۵۰ هزار و ۳۴۹ دلار از گمرک منطقه ویژه پارس صادر شده است که از نظر وزنی دارای افزایش ۴۱ درصدی و از نظر ارزش دلاری دارای افزایش ۲۲ درصدی است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایبنا، وی ادامه داد: میزان صادرات غیرنفتی طی این مدت ۱۶ میلیون و ۶۸۰ هزار و ۷۸۰ تن به ارزش هفت میلیارد و ۹۰۶ میلیون و ۶۰۳ هزار و ۷۷۸ دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از حیث وزن ۲۶ درصد و از لحاظ ارزش ۸ درصد رشدرا نشان می دهد.

یوسفی اظهارداشت: طی ۱۲ ماهه گذشته ۱۷ میلیون و ۵۱۵ هزار و ۱۸۵ تن میعانات گازی به ارزش هفت میلیارد و ۰۱۱ میلیون و ۲۴۶ هزار و ۵۷۱ دلار به خارج از کشور صادر شده که از نظر وزنی ۵۹ درصد و از نظر ارزشی ۴۳ درصد افزایش یافت است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس همچنین با اشاره به صادرات منطقه ویژه پارس در اسفند ماه پارسال گفت: در مجموع طی اسفند ماه سال گذشته سه هزار و ۱۸۱ تن محصولات کالاهای غیر نفتی و میعانات گازی به ارزش یک میلیارد و ۳۳۱ میلیون و ۰۶۷ هزار و ۴۰۰ دلار از منطقه صادر شده است.

یوسفی گفت: یک میلیون و ۵۷۳ هزار و ۰۶۵ تن میعانات گازی به ارزش ۶۱۷ میلیون و ۰۸۱ هزار و ۹۳۶ دلار طی اسفندماه پارسال صادر شده که از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب ۴۳ و ۳۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۹۴ افزایش یافته است.

وی میزان صادرات غیرنفتی منطقه در اسفندماه پارسال را یک میلیون و ۶۰۸هزار و ۳۰۴تن به ارزش ۷۱۳ میلیون و ۹۸۵ هزار و ۴۶۴ دلار عنوان کرد و افزود: صادرات غیرنفتی در اسفند ماه سال گذشته از نظر وزنی ۳۲ و از لحاظ ارزش ۱۵درصد رشد داشته است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، گفت: در مجموع طی اسفند سال گذشته سه میلیون و ۱۸۱هزار و ۳۶۹ تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۳۳۱ میلیون و ۰۶۷ هزار دلار از منطقه ویژه پارس صادر شده است که دارای افزایش ۳۷ درصدی به لحاظ وزنی و ۲۵ درصدی به لحاظ ارزش ریالی نسبت به اسفند ماه سال گذشته داشته است.

مهمترین کالاها و محصولات غیر نفتی صادراتی که از منطقه ویژه پارس صادر می شود به ترتیب دی اتیلن گلایکول، کود اوره، بوتان، پروپان، پارازایلین، مونو و تری اتیلن گلایکول، هوی‌اند، پلی اتیلن سبک و سنگین، میعانات گازی، سیمان و متانول است که به ۲۹ کشور مختلف صادر می شود.