۰ نفر

ارائه رایگان خدمات گمرکی برای ۱۲ هزار خودرو

۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۹:۲۹
کد خبر: 184794
ارائه رایگان خدمات گمرکی برای ۱۲ هزار خودرو

بر اساس اعلام گمرک ایران، خدمات گمرکی بالغ بر ۱۲هزار و ۴۳۲دستگاه خودرو به صورت کاملا رایگان جهت مسافران نوروزی جزیره کیش در پایان دور اول مسافرت های نوروزی انجام شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، با پایان دور اول سفرهای نوروزی و همچنین با وجود نامساعد بودن هوا و دریا در طول این ایام، خدمات گمرکی مربوط به بالغ بر ۱۲۴۳۲ خودرو و ۵۰۱۴۲ مسافر از طریق گمرکات بندرلنگه جهت عزیمت مسافران نوروزی به جزیره کیش انجام گردیده است.

در این میان تعداد ۵۰۱۴۲ نفر مسافر از طریق سه گمرک بندرلنگه، بندر چارک و بندر آفتاب به جزیره کیش منتقل گردیده اند.

بیشترین حجم خدمات گمرکی در گمرکات بندرلنگه مربوط به گمرک بندر چارک بوده است که شامل صدور۷۸۰۰ برگ کران بری(کابوتاژ) خودرو بوده است و در حدود۳۰۱۹۱ نفر مسافر از طریق این گمرک وارد جزیره کیش شده اند.

همچنین در ایام نوروز و برای اولین بار خط کشتیرانی بندرلنگه به دبی اضافه گردید که پیش از این در ایام نوروز تعطیل بود؛ در ایام فوق و با توجه به وضعیت جوی نامناسب و لغو شدن حرکت کشتی ها خدمات گمرکی مربوط به ۷۳۰ مسافر انجام پذیرفت.

گفتنی است، کشیک نوروزی گمرکات بندرلنگه از آغازین روزهای سفرهای نوروزی بصورت تمام وقت و در سه شیفت کاری در روز پذیرای مهمانان نوروزی جهت خدمات گمرکی بوده اند که بصورت کاملا رایگان انجام می گیرد؛ ضمن اینکه مسیر انتقال زمینی و خودرویی به جزیره کیش از سه بندر لنگه، چارک و آفتاب انجام میگیرد که این گمرکات از دفاتر زیرمجموعه اداره کل گمرکات بندرلنگه است.