۰ نفر

بیانیه سفارت ژاپن؛

ژاپن متقابلا از سرمایه‌گذاری با ایران حمایت می‌کند

۹ فروردین ۱۳۹۶، ۹:۴۳
کد خبر: 184705
ژاپن متقابلا از سرمایه‌گذاری با ایران حمایت می‌کند

سفارت ژاپن در تهران با صدور بیانیه مطبوعاتی از اجرایی شدن موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری بین ژاپن و جمهوری اسلامی ایران از ششم اردیبهشت ماه امسال (26 آوریل 2017) خبر داد.

در این بیانیه آمده است: در تاریخ 7 فروردین ماه 1396 (27 مارس 2017)، ژاپن اطلاعیه مربوط به اتمام تشریفات داخلی جمهوری اسلامی ایران برای لازم الاجرا شدن 'موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری بین ژاپن و جمهوری اسلامی ایران' را از جمهوری اسلامی ایران در تهران دریافت کرده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، در بیانیه سفارت ژاپن افزوده شده است: این موافقتنامه، موارد جامع و مفصلی را در رابطه با تشویق و حمایت از سرمایه گذاری معین می کند و با لازم الاجرا شدن آن، انتظار می رود که سرمایه گذاری بین ژاپن و جمهوری اسلامی ایران تشویق و همچنین روابط اقتصادی بین دو کشور بیش از پیش تقویت شود.

قانون موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری بین جمهوری اسلامی ایران و ژاپن که با عنوان لایحه به مجلس شورای اسلامی رفت؛ سوم آذرماه سال گذشته در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی تصویب و در اول دی ماه به تائید شورای نگهبان رسید.