۰ نفر

برخورد با گران‌فروشان

قیمت مرغ متعادل می‌شود

۹ فروردین ۱۳۹۶، ۹:۱۳
کد خبر: 184701
قیمت مرغ متعادل می‌شود

رئیس اتاق اصناف اعلام کرد که بازار محصولات مختلف در ایام نوروز متعادل و مناسب بوده است اما در برخی موارد مانند گوشت مرغ که با افزایش قیمت مواجه بودیم، با گرانفروشان برخورد شد.

علی فاضلی، اظهار کرد: تلاش اتاق اصناف و بازرسان آن در شب عید و ایام نوروز این بود که بازار آرامی برای مردم وجود داشته باشد که در این زمینه امسال شرایط بهتری نسبت به سال گذشته وجود داشت و مردم بخش اعظمی از نیازمندی‌هایشان را با قیمت های مناسب تامین کردند می‌توان به بازار آجیل و خشکبار و پوشاک اشاره کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی افزود: برخی محصولات مانند گوشت مرغ و میوه مشکلاتی داشتند که در حوزه تولید، توزیع و قیمت گذاری اتاق اصناف نقشی ندارد و وزارت جهاد کشاورزی موظف به تنظیم بازار است اما در حوزه توزیع اگر مشکلی وجود داشته باشد بازرسان اتاق اصناف آن را به صورت مستمر پیگیری می‌کنند.

رئیس اتاق اصناف ادامه داد: گرچه تعطیلی کشتارگاه ها عاملی برای گرانی و نوسان گوشت مرغ بود اما بازرسان اتاق اصناف به صورت شبانه‌روزی از واحدهای صنفی گزارش تهیه کردند و با گرانفروشان در این زمینه برخورد شد؛ به گونه ای که هفت واحد عرضه کننده گوشت مرغ در تهران مجوز نداشتند و با آنها نیز برخوردهای لازم صورت گرفت.

فاضلی تأکید کرد: ممکن است برخی واحدهای صنفی از میان هزاران و هزاران فعال در بازار گوشت مرغ اقدام به گرانفروشی و تخلف در ایام خاصی مانند نوروز کنند اما نباید نوسان بازار را به گردن واحدهای صنفی انداخت.

وی گفت: قیمت گوشت مرغ طی روزهای گذشته متعادل تر شده و تنزل پیدا کرده است. هم اکنون می‌توان گفت که در حوزه تامین و عرضه این محصول هیچ مشکلی وجود ندارد و در بسیاری از بازارها وضعیت مناسبی حاکم است اما به عنوان مثال در بازار میوه که مشکلی در حوزه میوه های وارداتی به وجود آمد اتاق اصناف نقشی ندارد و باید دید چه کسانی واردات را انجچام داده اند و چرا این مشکلات به وجود آمده است.