۰ نفر

رییس اتحادیه لوازم‌خانگی فلزی در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین؛

ثمره رکود؛ انبوه چک‌های برگشتی!/ رضایت تولیدکنندگان لوازم‌خانگی فلزی به سودهای پایین

۸ فروردین ۱۳۹۶، ۹:۴۷
کد خبر: 184563
ثمره رکود؛ انبوه چک‌های برگشتی!/ رضایت تولیدکنندگان لوازم‌خانگی فلزی به سودهای پایین

رییس اتحادیه لوازم خانگی فلزی گفت: تولید لوازم خانگی فلزی از نظر همپای کشورهای پیشرفته جهان است و توان رقابت با محصولات خارجی را داریم.

اقتصاد آنلاین - محمد فیروزی؛ فریدون نصیری در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین در خصوص وضعیت تولید لوازم خانگی فلزی در سال 95 گفت: بازارها دچار رکود است و این موضوع به طور مستقیم بر تولید هم اثرگذار است. با یک بررسی می توان به انبوه چک های برگشتی در واحدهای صنفی پی برد که نشان دهنده رکودی است که در بازار ایجاد شده و قدرت تحرک فعالان بازار را گرفته است.

وی افزود: در سالی که گذشت تولیدکننده ها مجبور بودند به سودهای خیلی پایین رضایت بدهند و این در حالی است که تولیدکننده ها توان اشتغال زایی بالایی دارند. در این شرایط به نظر می رسد در سال 96 اگر به شرایط شرکت در نمایشگاه های خارجی توجه شود تولیدکننده ها می توانند شرایط سخت تولید را پشت سر بگذارند.

رییس اتحادیه لوازم خانگی فلزی با اشاره به اینکه بازار شب عید تاثیری محسوسی در افزایش فروش واحدهای تولیدی نداشت، اظهار داشت: شرایط تولید محصولات لوازم خانگی فلزی مطابق با محصولات جهانی است و از نظر قیمت گذاری با الگوی جهانی هم خوانی داریم و از این نظر می توانیم با تولید کننده های خارجی رقابت کنیم و اگر شرایط عرضه محصولات در خارج وجود داشته باشد، تولید لوزام خانگی فلزی می تواند دستاوردهای خوبی برای کشور فراهم کند.