۰ نفر

منطقه آزاد ماکو به کریدور صادرات تبدیل می‌شود

۵ فروردین ۱۳۹۶، ۱۴:۵۳
کد خبر: 184215
منطقه آزاد ماکو به کریدور صادرات تبدیل می‌شود

مدیر گمرک و ترانزیت سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: پایانه صادراتی این منطقه به عنوان یکی از دستاوردهای دولت یازدهم با کاهش متوسط زمان صادرات به ۳ ساعت به کریدور صادرات تبدیل شده است.

اکبرنوبخت، با اشاره به صادرات ۶۰ میلیون دلاری این پایانه در سال ۹۵ افزود: توسعه حمل و نقل داخلی و افزایش ظرفیت انبارداری از نتایج اقتصادی اجرای این طرح به شمار می‌ر‌ود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایبنا، وی ادامه داد: عملیات اجرایی این پایانه در سال ۱۳۹۳ شمسی آغاز و فاز نخست آن در بهمن سال ۹۴ به بهره برداری رسید و در اختیار فعالان اقتصادی قرار گرفت.

مدیر گمرک و ترانزیت سازمان منطقه آزاد ماکو به ایجاد زیر ساخت‌های صادراتی در منطقه آزاد ماکو اشاره کرد و توضیح داد: این پایانه به مساحت ۱۶ هزار مترمربع ، دارای ۲ هزار مترمربع انبار سرپوشیده، ۱۰ هکتار محوطه بتن ریزی شده برای تخلیه بار، چندین باسکول ۶۰ تنی، دارای پیشرفته‌ترین و استاندارترین ماشین آلات و جرثقیل، دارای ساختمان‌های اداری، بهداشتی، رفاهی، امکانات تخلیه و بارگیری و با امکان فعالیت ۲۴ ساعته با امکانات نورپردازی شبانه و کادر مجرب در حال فعالیت است.

نوبخت با اشاره به مشوق‌های صادراتی این منطقه گفت: این سازمان به منظور بسترسازی برای افزایش صادرات علاوه بر ایجاد و آماده‌سازی زیر ساخت‌های مورد نیاز اعطای مشوق‌های لازم برای صادرکنندگان را در دستور کار قرار داده است و بر این اساس با استفاده از منابع داخلی در اختیار اعم از تخلیه، بارگیری، انبارداری و پارکینگ به صادرکنندگان از پایانه صادراتی ۵۰ درصد تخفیف ارائه می‌شود.

وی در ادامه اظهارداشت: این پایانه صادراتی سبب شده تا صادرات بدون اتلاف وقت کامیون‌ها، در کمترین زمان ممکن انجام شود چرا که سازمان منطقه آزاد به دنبال بازارهای هدف جدید برای صادرات است و زیرساخت‌ها برای صادرات کالاهای فاسد شدنی فراهم است.

مدیر کل گمرک و ترانزیت سازمان منطقه آزاد ماکو تصریح کرد: علاوه بر صادرات محصولات پتروشیمی، صنایع فلزی و پلاستیکی، محصولات میوه و تره‌بار به کشورهای حوزه دریای سیاه و اروپای شرقی با حفظ کیفیت این محصولات در کمترین زمان از این پایانه می‌تواند انجام شود.

نوبخت همچنین توسعه راه‌های ارتباطی این منطقه در دولت تدبیر و امید را با اهمیت خواند و ادامه داد: با توجه به صعب العبور بودن موقعیت جغرافیایی در نقطه صفر مرزی و کافی نبودن ۲ مسیر رفت و برگشت برای تردد کامیون‌ها، این سازمان در سال گذشته افزایش مسیر رفت و برگشت دیگری را در داخل محدوده در دستور کار قرار داده است.