۰ نفر

هند تعرفه‌های ضد دامپینگ برای شیشه ایران اعمال می‌کند

۳ فروردین ۱۳۹۶، ۱۶:۲۶
کد خبر: 184006
هند تعرفه‌های ضد دامپینگ برای شیشه ایران اعمال می‌کند

سازمان تجارت خارجی هند ادعا کرده است برای مبارزه با دامپینگ ایران بر بازار شیشه تعرفه‌های گمرکی این محصول برای واردات از ایران افزایش یابد.

سازمان تجارت خارجی هند به بهانه مقابله با دامپینگ برای واردات شیشه از ایران تعرفه‌های گمرکی بیشتری اعمال کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، این پیشنهاد به دلیل ادعای چند شرکت فعال در حوزه تولید شیشه هند مطرح شده است. سازمان تجارت خارجی هند اعلام کرده است این تعرفه‌ها با هدف حمایت از صنعت داخلی در برابر واردات ارزان‌قیمت اعمال می‌شوند.

این سازمان در گزارش خود اعلام کرده است که پس از بررسی شواهد و ادعای شرکت‌های دخیل در این صنعت در کنار بررسی سوابق موجود مقامات این سازمان به این نتیجه رسیدند که شیشه وارداتی از  ایران به هند با ارزشی کمتر از میزان معمول وارد شده است و این مساله به صنعت داخلی این کشور صدمه زده است و به همین دلیل مقامات سازمان تجارت خارجی هند پیشنهاد کردند که اقدامات ضد دامپینگ علیه واردات شیشه به هند اعمال شوند تا بتوانند با افزایش قیمت واردات آسیب وارده به این صنعت در هند را جبران کند.

شکایت مربوط به این مساله از سوی چند شرکت هندی که در مجموع 50 درصد از کل تولید شیشه هند را انجام می‌دهند به سازمان تجارت خارجی هند ارائه شده است.

حدود یکسال است که این شرکت‌ها با ادعای دامپینگ قیمتی از سوی کالاهای ایرانی پیگیر اعمال تعرفه‌های بیشتر علیه واردات شیشه‌های شفاف با ضخامت 4 تا 12 میلی‌متر از ایران به هند هستند.