۰ نفر

رسانه‌های هندی اعلام کردند

هند به ایران انبه صادر می‌کند

۲۰ اسفند ۱۳۹۵، ۱۳:۴۱
کد خبر: 181670
هند به ایران انبه صادر می‌کند

قامات هند پیش‌بینی کرده‌اند با اصلاح و بهبود گونه‌های انبه در غرب و جنوب این کشور بتوانند امسال محصول این منطقه را به ایران صادر کنند، مسئولانی از ایران هم برای بررسی محصول این منطقه دعوت شده‌اند.

به گزارش ماترو بهومی، رئیس اتحادیه توسعه صادرات محصولات کشاورزی و غذایی هند اعلام کرد وقتی در فصل تولید انبه در ماه مارس گونه‌های نظیر «آلفونزو بادامی» و «بنگال اپل» به بازار می‌رسند بسیار برای مشتری‌ها جذاب است و فرصت‌های صادراتی خوبی برای محصول این فصل وجود دارد، اما زمانی که محصول انبه از بخش‌های شمالی در اواخر ماه ژوئن و جولای وارد بازار می‌شود دیگر تقاضایی برای آن نیست و در نتیجه بالاجبار به خود کشاورزان عودت داده می‌شود و آنها متحمل خسارت و ضرر می‌شوند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، «سینگ»‌ افزود: بنابر این تصمیم گرفتیم که گونه‌های انبه نظیر دازری، کائوسا و لنگدا را به بازارهای جهانی صادر کنیم تا علاوه بر ارزش افزوده کشاورزان محلی هم متضرر نشوند. بنابر این در صورتی که هر چیز طبق پیش‌بینی پیش رود، انبه منطقه ملیح‌آباد هند امسال به ایران صادر خواهد شد.

بر اساس این گزارش، بخش غذا و دارو ایران نیز دعوت سفارت هند را برای بررسی گونه‌های انبه محلی در ملیح‌آباد پذیرفته است. این منطقه پر از انبه‌هایی است که در شمال هند به عمل می‌آید.

رئیس اتحادیه توسعه صادرات محصولات کشاورزی و غذایی هند ابراز امیدواری کرد: اصلاح و بهبود گونه‌های جدید انبه باعث بهتر شدن وضعیت قیمت در بازارهای محلی نیز خواهد شد.

بر اساس این گزارش، بعد از کاهش شدید صادرات انبه هند در سال 2016- 2015 در سال  گذشته میزان صادرات افزایش یافت که بر اساس آمارها هند سال گذشته 45 هزار و 563 تن انبه در فاصله ماه‌های آوریل تا نوامبر صادر کرده است که نسبت به سال قبل از آن افزایش 20 درصدی داشته است. میزان صادرات انبه هند در مدت مشابه قبل از آن 36 هزار و 329 تن بود.