۰ نفر

صادرات از مناطق آزاد ۳۰ درصد رشد کرد

افزایش میزان صادرات به ۸۵۰ میلیون دلار

۲۰ اسفند ۱۳۹۵، ۱۲:۰۱
کد خبر: 181662
افزایش میزان صادرات به ۸۵۰ میلیون دلار

معاون تولید، صادرات و فناوری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از رشد صادراتی ۳۰ درصدی تولیدات این مناطق خبر داد و افزود: صادرات از مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در سال جاری به حدود ۸۵۰ میلیون دلار افزایش یافته است.

مهدی بازارگان، اظهار داشت: سال گذشته مجموع صادرات کالاهای تولید شده در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و همچنین کالاهای صادرات مجدد در این مناطق به حدود ۶۵۰ میلیون دلار می رسید؛ با این حال با ابلاغ ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در سال جاری باید این رقم ۳۰ درصد افزایش می یافت. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایبنا، وی ادامه داد: براساس آمار موجود تا پایان بهمن ماه سال ۱۳۹۵ رقم صادرات کالاهای تولید شده و صادرات مجدد از مناطق آزاد و ویژه اقتصادی حدود ۲۹ درصد نسبت به سال قبل از آن رشد داشته است.

معاون دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد خاطرنشان کرد که مناطق آزاد از جمله معدود نهادهایی است که رتبه بالایی در تحقق اهداف تعیین شده برای آن توسط ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی داشته است.

بازارگان در پاسخ به این سوال که سهم پتروشیمی های حاضر در مناطق آزاد از این رقم چه میزان است، گفت: آمار اعلام شده درباره صادرات مناطق آزاد مربوط به پتروشیمی ها و نفت نیست زیرا آمار آنها به طور جداگانه محاسبه می شود.

وی توضیح داد آمار صادرات واحدهای پتروشیمی که از قبل در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فعال بودند و واحدهای پتروشیمی که در سال های بعد در این مناطق تاسیس شدند، در آمار صادراتی مناطق آزاد در نظر گرفته نمی شود.

معاون تولید، صادرات و فناوری مناطق آزاد تصریح کرد که از هزار واحد تولیدی مستقر در مناطق آزاد درصد بالایی فعال نبودند اما در سال جاری بیش از ۸۰ درصد این واحدها فعال شده اند.