۰ نفر

صدور ۹ میلیارد دلار ضمانت‌نامه برای سرمایه‌گذاری خارجی

۱۰ اسفند ۱۳۹۵، ۱۹:۲۵
کد خبر: 179768
صدور ۹ میلیارد دلار ضمانت‌نامه برای سرمایه‌گذاری خارجی

معاون وزیر اقتصاد می‌گوید: در سال جاری ۹ میلیارد دلار ضمانت‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی در کشور صادر شده است.

خزاعی در نشست تخصصی اقتصاد مقاومتی و برجام، اشتغال و سرمایه‌گذاری که عصر امروز در وزارت کار برگزار شد گفت: تاکنون بیش از یک میلیارد دلار از طریق سیستم بانکی وارد کشور شده است در حالی که در دوران تحریم با دشواریهای زیادی پول را از طریق پروژه ها دریافت می کردیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، وی ادامه داد: عده‌ای می‌گویند ما نتایج برجام را مشاهده نمی‌کنیم اما حقیقت این است که برجام مظلوم واقع شده و همانطور که وزیر کار اعلام کردند، اگر برجام تصویب نمی‌شد اکنون کجا بودیم؟

خزاعی تصریح کرد: تا قبل ار برجام به جایی رسیده بودیم که روسیه و چین هم علیرغم رابطه خوبی که با ایران داشتند از حق وتو برای به تصویب نرسیدن قطعنامه‌ها استفاده نمی‌کردند ولی امروز آثار برجام در بهبود شرایط بین‌المللی قابل مشاهده است.

وی گفت: خوشبختانه اجماع مهندسی شده بین آمریکا و اروپا بر علیه ایران درهم شکسته است و اکنون در شرایطی هستیم که ترامپ هم نمی تواند هر کاری کند شرایط را به گذشته برگرداند و این توفیق بزرگی برای ایران است.

معاون وزیر اقتصاد از بین رفتن هماهنگی بین اروپا و آمریکا را از دیگر آثار برجام عنوان کرد و گفت: با اجرای برجام نمایندگانی از کشورهای مختلف به ایران آمدند که ظرف ١٠ سال گذشته نیامده بودند و این امر به توسعه روابط و تعاملات انجامید.

وی در پایان تاکید کرد: با اجرای اقتصاد مقاومتی باید توان خود را به گونه ای افزایش دهیم که در مواجهه با هر تهدید خارجی روی پای خود بایستیم.