۰ نفر

آغاز نظارت گشت‌های مشترک بر بازار شب عید

۳۰ بهمن ۱۳۹۵، ۱۴:۴۱
کد خبر: 177559
آغاز نظارت گشت‌های مشترک بر بازار شب عید

سرابیان گفت: فعالیت کشیک نوروزی از ۲۸ بهمن در سراسر کشور آغاز شده است و تمام کارکنان تعزیرات در حالت آماده باش درآمدند.

محمدحسن سرابیان مدیر کل نظارت و هماهنگی گشت های مشترک سازمان تعزیرات در نشستی خبری با موضوع کشیک های نوروزی سازمان تعزیرات حکومتی اظهار کرد: در راستای اجرای طرح نوروز ۹۶، سازمان تعزیرات حسب دستور وزیر  و سرپرست سازمان تعزیرات حکومتی نسبت به تشدید گشت های مشترک با همکاری دستگاه های نظارتی از بهمن ماه سال جاری اقدام کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از میزان، وی گفت: فعالیت کشیک نوروزی از ۲۸ بهمن در سراسر کشور آغاز شده است و این طرح به منظور پیشگیری از وقوع تخلف و رضایتمندی مردم اجرا شده است و  تمام کارکنان تعزیرات دراین طرح در حالت آماده باش درآمدند.

سرابیان با تاکید بر  تشدید گشت ها اضافه کرد: با هماهنگی دستگاه های نظارتی و جلسات مشترک ، شعبی نیز  به صورت فوق العاده و  کشیک حتی در تعطیلات دایر خواهند بود و به پرونده های تشکیل شده و شکایت ها و تخلفات رسیدگی می کنند.

وی افزود: شعب سیار نیز به همراه بازرسان دستگاه های نظارتی ، در قالب گشت های مشترک در بازارهای پرتردد و مکان های هدف حضور خواهند داشت.

سرابیان هدف از اجرای این طرح را همکاری تنگاتنگ با عوامل نظارتی نوروز عنوان کرد و گفت: این طرح تا ۱۵ فروردین ادامه دارد و در این ایام روسای شعب ثابت و سیار آماده رسیدگی به گزارشات و شکایات مردم هستند که با متخلفان مطابق قانون برخورد خواهد شد.

مدیرکل نظارت و هماهنگی گشت های مشترک سازمان تعزیرات اضافه کرد: مردم می توانند گزارش های تخلف اصناف را علاوه بر شماره ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز در استان ها و ۱۳۵ تعزیرات حکومتی به سامانه پیامکی جدیدی به شماره ۳۰۰۰۰۰۱۳۵ ارسال کنند، از مردم تقاضا داریم اگر تخلفی مشاهده کردند ، شکایات خود را به صورت الکترونیکی ثبت کنند و مطمئن باشند رسیدگی و نتیجه هم اعلام می شود.

وی اولویت ها و اهداف طرح ویژه نوروزی سازمان تعزیرات را در بخش های پوشاک و البسه، شرکت های مسافرتی و آژانس ها، فروش بلیط های مسافربری قطار، هواپیما و اتوبوس و کلیه پایانه های مسافربری، مواد پروتئینی، آجیل و خشکبار، شیرینی فروشی ها و قنادی ها ، آرایشگاه های زنانه و مردانه ، مواد آرایشی و بهداشتی ، اسکان و پذیرایی ، اماکن تاریخی و تفریحی، نمایشگاه های بهاره، میادین میوه و تره بار، جایگاه های سوخت و مراکز بهداشتی و درمانی اعلام کرد.

سرابیان تصریح کرد: از ابتدای تاسیس سازمان تا کنون کشیک نوروزی را داشتیم اما امسال با تاکید وزیر دادگستری، طرح نوروزی ۱۷ روز زودتر آغاز شده و از ۲۸ بهمن کلید خورده است، در بازارهای بزرگ در سراسر کشور پایگاه مشترک راه اندازی کردیم و در تهران نیز 5 تیم تعزیرات  با آرم و نشان در نمایشگاه بهاره مستقر هستند.

وی گفت : بنا شده در صورتی که شهرداری های مناطق امکانات لازم را فراهم کنند، اکیپ های تعزیرات در مناطق ۲۲ گانه نیز مستقر شوند.