۰ نفر

رییس اتحادیه آجیل و خشکبار در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

عرضه آجیل نوروز ۹۶ به قیمت سال گذشته/ بادام هندی نداریم!

۲۸ بهمن ۱۳۹۵، ۱۵:۱۷
کد خبر: 177266
عرضه آجیل نوروز ۹۶ به قیمت سال گذشته/ بادام هندی نداریم!

رییس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران گفت: مردم آجیل شب عید را می‌توانند به قیمت نوروز ۹۵ تهیه کنند.

مصطفی احمدی در خصوص وضعیت بازار آجیل و خشکبار در روزهای باقیمانده تا پایان سال به خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: بازار از آرامش خوبی برخوردار است و به جز تهیه بادام هندی مشکلی برای سایر اقلام مصرفی نداریم.

وی افزود: در کشور ما امکان کشت بادام هندی وجود ندارد و به همین دلیل وزارت صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف موافق واردات این محصول هستند، اما وزارت جهاد کشاروزی به دلیل گیاهی بودن این محصول فعالان این صنف را مکلف کرده است که تحت نظارت این وزارت خانه برای تامین این محصول اقدام کنند. در حال حاضر اجازه واردات این محصول صادر نشده است و با وجود مورد مصرف بودن این محصول برای تامین آن برای نوروز 96 اقدامی نشده است.

رییس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران با اشاره به اینکه محصولاتی مانند موز و آناناس هم سالهاست که از طریق واردت تامین می شود، ادامه داد: رسمیت نیافتن واردات این محصول زمینه قاچاق این محصول را فراهم می کند و چنانچه این روند ادامه پیدا کند احتمال می دهیم تامین این محصول با مشکلاتی مواجه شود.

احمدی با بیان اینکه در خصوص 60 محصول از اقلام مصرفی در انواع آجیل و خشکبار مشکلی وجود ندارد، تاکید کرد: بر اساس محاسباتی که داشتیم قیمت آجیل برای بازار شب عید امسال تفاوتی با سال گذشته نخواهد داشت و آجیل امسال حتی با قیمتی ارزان تر هم می تواند عرضه شود.

وی خاطرنشان کرد: در شهر تهران بیش از 115 غرفه عرضه آجیل فعال خواهد شد که اداره این غرفه ها توسط افراد شناخته شده اتحادیه خواهد بود و همچنین به واحدهای صنفی هم سفارش کردیم که از بازرگانان معتبر خرید انجام دهند. به همین دلیل پیش بینی نمی کنیم که در بازار امسال مردم برای تامین آجیل و خشکبار با مشکلی مواجه شوند.