۰ نفر

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس:

تمرکز بر صادرات غیرنفتی تداوم تراز تجاری مثبت را در پی دارد

۱۰ بهمن ۱۳۹۵، ۱۶:۲۴
کد خبر: 173533
تمرکز بر صادرات غیرنفتی تداوم تراز تجاری مثبت را در پی دارد

اسدالله قره خانی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، با تاکید بر ضرورت تداوم مثبت بودن تراز تجاری کشور، گفت: تمرکز بر صادرات غیرنفتی تداوم تراز تجاری مثبت را در پی دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، قره خانی با اشاره به مثبت شدن تراز تجاری کشور در سال های اخیر، گفت: پیشی گرفتن صادرات بر واردات در چند سال گذشته نشان از موفق بودن سیاست ها دارد.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بخش خصوصی بازیگر اصلی تجارت خارجیدر حوزه صادرات غیرنفتی است، تصریح کرد: توجه دولت یازدهم به بخش خصوصی و اجرای اصل 44 قانون اساسی از مهم ترین دلایل مثبت شدن تراز تجاری ما در سال های گذشته بوده است.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید هر چه بیشتر سهم صادرات غیر نفتی را در کشور افزایش دهد، افزود: در صورتی که حجم صادرات غیرنفتی ما افزایش یافته و حجم واردات کاهش یابد تراز تجاری بهتری داشته و رشد اقتصادی بیشتری را رقم خواهیم زد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، توجه و سرمایه گذاری در صنایع پایین دستی نفت را از جمله راهکارهای تداوم رشد تراز تجاری مثبت برای کشور خواند و گفت:حضور بخش خصوصی در رونق فعالیت های اقتصادی با توجه به کمبود شدید منابع در سال های اخیر بهترین اقدامی بوده که توانسته اقتصادی پویا برای ما رقم بزند.

وی ادامه داد: جهت‌گیری توسعه  تجارت ایران به سمت تقویت شرکت‌های بین‌المللی و تقویت شرکت‌های رقابت‌پذیر خود از دلایل مثبت شدن تراز تجاری کشور است که باید با تدابیر ویژه مسئولان تقویت شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به حمایت مجلس از فعالیت های دولت که در جهت رشد اقتصادی کشور باشد، کمک به حضور بیشتر بخش خصوصی در اقتصاد از جمله فعالیت های است که می تواند جایگاه ما در جذب بازارهای جهانی را تقویت کند.