۰ نفر

آقاپورعلیشاهی تاکیدکرد:

نرخ ارز مبادله ای راهکاری برای تنظیم بازار شب عید شکلات و شیرینی

۱ بهمن ۱۳۹۵، ۹:۱۱
کد خبر: 171718
نرخ ارز مبادله ای راهکاری برای تنظیم بازار شب عید شکلات و شیرینی

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه نرخ ارز مبادله ای راهکاری برای تنظیم بازار شکلات و شیرینی به شمارمی آید،گفت: افزایش نرخ شیرپاستوریزه عاملی برای حذف این کالای مقوی از سبد غذایی شهروندان به شمارمی آید.

معصومه آقاپورعلیشاهی، درباره وضعیت چگونگی ثبات نرخ بازار درشب عید،گفت: دولت با سیاست های تشویقی بازار شب عید را از منظر اقتصادی تحریک کند تا نرخ کالا در این  ایام در شرایط ایده آل تنظیم شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خانه ملت، نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی،تصریح کرد: افزایش نرخ شیرپاستوریزه موجب شد این کالا از سبد کالاهای ضروری درجه یک شهروندان حذف شود و ازهمین رو نباید اجازه داد کالاهای غذایی برای کاهش قدرت خرید مردم از سبد غذایی حذف شوند.

آقاپورعلیشاهی،افزود:اگر مردم با کالاهای غذایی  بر اثر کاهش قدرت خرید خداحافظی کنند،برگشت به روال گذشته برای ترغیب شهروندان برا ی خرید کالا کار بسیار دشواری است.

وی ادامه داد:برای ثبات بازارشب عید و برای جلوگیری از  تاثیر نوسانات نرخ ارز بطور مثال در محصولی همچون شکلات که در این ایام با افزایش تقاضا روبرو است،باید تدابیری اتخاذ شود که دولت  از  تولیدکننده  داخلی دربازار شب عید حمایت های لازم را بعمل آورد.

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس،یادآورشد:تولید محصولات غذایی باید برمبنای نرخ مصرفی عملیاتی شود که در توان شرایط  اقتصادی مردم  باشد.