۰ نفر

قیمت شیرینی شیرین‌تر می‌شود؟

۸ دی ۱۳۹۵، ۱۲:۱۴
کد خبر: 167245
قیمت شیرینی شیرین‌تر می‌شود؟

رئیس اتحادیه شیرینی و شکلات از تقاضای اتحادیه برای افزایش قیمت شیرینی خبر داد و گفت: تعرفه‌های شیرینی از سال 93 تا کنون هیچگونه افزایشی قیمتی نداشته و تولیدکنندگان بلاجبار این نرخ‌های سال 93 را اعمال می‌کنند.

علی بهره‌مند در ارتباط با نزدیکی روز میلاد مسیح و عید کریسمس، همچنین تقاضا برای شکلات و شیرینی، اظهار کرد: در روزهای گذشته با توجه به ولادت حضرت محمد(ص) و شب یلدا تقاضا برای شکلات و شیرینی افزایش یافت اما در بحث کریسمس باید گفت که به نظر نمی‌رسد همچون دو روز پشت سر گذاشته شاهد استقبال مردم باشیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از میزان، رئیس اتحادیه شیرینی و شکلات، افزود: در حال حاضر در ایران شکلات‌هایی از کشورهای بلژیک،روسیه،اکراین و آذربایجان وارد کشور می‌شود که با توجه به ورود برخی شکلات‌های قاچاق به صورت چمدانی به کشور از عرضه‌کنندگان خواسته شده که به بنگاه‌های مجاز مراجعه و با فاکتور خرید این محصولات را خریداری کنند در تا کنون با بازرسی‌هایی که انجام شده هیچگونه کالای قاچاقی مشاهده نشده است.

بهره‌مند، تصریح کرد: قیمت شکلات‌های خارجی به نسبت تولیدات داخلی چند برابر بوده و به همین علت مردم می‌توانند برخی شکلات‌ها را با همان کیفیت و از تولیدات داخلی خریداری کنند.

وی با بیان این که در کشور کارخانه‌های شکلات سازی با کیفیت و شناخته شده‌ای وجود دارد، گفت: شاید شکلات‌های داخلی به مانند شکلات‌های برخی کشورها با کیفیت نباشد اما از بسیاری از محصولات خارجی کیفیت بهتری داشته و توصیه اتحادیه شیرینی و شکلات به عرضه کنندگان و خریداران این بوده که از تولید داخلی حمایت کنند.

رئیس اتحادیه شیرینی و شکلات با اشاره به این که تعرفه‌های شیرینی از سال 93 تا کنون هیچگونه افزایشی قیمتی را اعمال نکردیم، افزود: دروضعیت فعلی تولیدکنندگان بلاجبار این نرخ‌های سال 93 را اعمال می‌کنند البته که اتحادیه پیگیر افزایش چند درصدی قیمت شیرینی در روزهای آینده خواهد بود.

بهره‌مند در ارتباط با صادرات و واردات شیرینی به دیگر کشورها، اظهار کرد: در وضعیت فعلی صادرات از ایران به صورت گسترده وجود ندارد و فقط به صورت محدود این کار انجام می‌گیرد و از سوی دیگر هیچ‌گونه وارداتی به کشور وجود ندارد.