۰ نفر

ثبت علامت تجاری شبیه برندهای معتبر در چین ممنوع شد

۲ دی ۱۳۹۵، ۱۱:۲۶
کد خبر: 165972
ثبت علامت تجاری شبیه برندهای معتبر در چین ممنوع شد

دولت چین به منظور تشویق بیشتر شرکت های خارجی و نیز جلوگیری از پخش کالاهای غیر اورجینال به نام کالاهای اصلی در فروشگاه های این کشور، ثبت علامت های تجاری شبیه به شرکت های صاحب نام را منع کرد.

به گزارش پایگاه خبری «شانگهای دیلی»، دو شرکت چینی به دلیل ثبت علامت تجاری مشابه با شرکت «بی ام و» آلمان به پرداخت ۳ میلیون یوآن معادل ۴۳۲ هزار دلار محکوم شدند.  

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، در همین حال یکی از این شرکت های چینی، نام تجاری خود را تحت عنوان «بی ام ان» ثبت کرده بود که به دلیل شباهت ظاهری زیاد به «بی ام و»  به پرداخت جریمه محکوم شد؛ ضمن اینکه یک شرکت مد و پوشاک هم به دلیل استفاده از لوگو بسیار مشابه با «بی ام و» محکوم به پرداخت جریمه از سوی دادگاه شانگهای چین شد.

همچنین این شرکت های چینی به دلیل استفاده از علامت تجاری مشابه به «بی ام و»، به سوء استفاده از شهرت این شرکت صاحب نام آلمانی محکوم شده اند.  

بر همین اساس، در چند سال اخیر دولت چین به منظور حضور بیشتر شرکت های خارجی در این کشور، قوانین سفت و سختی را برای مقابله با سوء استفاده از علامت تجاری شرکت ها وضع کرده تا از تولید کالاهای غیر اورجینال یا همان «فیک» جلوگیری کند.