۰ نفر

استانداردسازی کالاهای تجاری ایران و روسیه

۲۷ آذر ۱۳۹۵، ۱۳:۱۱
کد خبر: 164801
استانداردسازی کالاهای تجاری ایران و روسیه

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران از تسهیل تجارت ایران و روسیه با استانداردسازی کالاهای صادراتی و وارداتی این دو کشور به یکدیگر خبر داد.

نیره پیروزبخت، با اشاره به امضای تفاهم‌نامه میان ایران و روسیه در رابطه با استانداردسازی کالاهای صادراتی و وارداتی، اظهار کرد: روسیه یکی از قطب‌های صادراتی مهم است و استانداردهای این کشور از ویژگی‌های خاصی برخوردارند که شاید در خیلی از کشورها بر این اساس نباشد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی ادامه داد: بنابراین لازم است برای افزایش میزان صادرات از ایران به روسیه هماهنگی‌های لازم در زمینه استانداردسازی کالاهای مختلف صورت گیرد و به همین‌منظور نیز تفاهم‌نامه‌ای میان مسئولان دو کشور به امضا رسیده است تا در زمینه استانداردهای لازم در بخش صادرات و واردات نظارت‌های لازم صورت گیرد، چراکه برای ما تراز تجاری از اهمیت بالایی برخوردار است و این مساله به میزان صادرات و واردات بستگی دارد.

رئیس سازمان ملی استاندارد همچنین با اشاره به صعود هشت پله‌ای سازمان استاندارد ایران در رنکینگ سازمان بین‌المللی استاندارد، اظهار کرد: رتبه ایران طی چهار سال گذشته از ۳۱ به ۲۳ کاهش یافته و این موضوع برای دولت تدبیر و امید یک نقطه قوت در بخش استانداردسازی در عرصه بین‌المللی به حساب می‌آید، چراکه رشد قابل ملاحظه‌ای طی چهار سال گذشته داشته است.

پیروزبخت همچنین با اشاره به جایگاه ایران بین کشورهای اسلامی در زمینه‌های استانداردسازی، خاطرنشان کرد: ایران در بین کشورهای اسلامی از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است و ریاست گروه ارزیابی انطباق در کشورهای اسلامی برعهده ایران قرار گرفته است. اخیراً نیز اجلاس موسسه استاندارد کشورهای اسلامی در ترکیه برگزار شده که جایگاه مطلوب ایران بین کشورهای اسلامی مورد تاکید قرار گرفته است.