۰ نفر

راهکار جدید برندهای بزرگ برای بازاریابی آنلاین

۲۴ آذر ۱۳۹۵، ۹:۴۸
کد خبر: 164262
راهکار جدید برندهای بزرگ برای بازاریابی آنلاین

یکی از راهکار های جدیدی که برندهای بزرگ و بین المللی برای برندینگ و بازاریابی آنلاین استفاده میکنند، روابط عمومی دیجیتال یا رپورتاژ آگهی است.

رپورتاژ آگهی چیست؟

بطور کلی رپورتاژ آگهی ( PR) یک خبر تبلیغاتی است که در سایتهای خبری منتشر میشود و در متن خبر چند کلمه کلیدی به وب سایت تبلیغ دهنده لینک فالو میشود . تیتر رپورتاژ آگهی یا همان رپورتاژ خبری مانند سایر خبر ها در صفحه اول سایتهای خبری برای کابران قابل مشاهده است و مهم اینکه این خبر تبلیغاتی از سایتهای منتشر کننده حذف نمیشود و بنابراین یک اثرگذاری ماندگار دارد . همچنین بدلیل اینکه کاربران به این بصورت با خدمات و محصولات تبلیغ دهنده آشنا میشود اثرگذاری بیشتری نیز خواهد داشد و در صورت انتشار رپورتاژ آگهی در خبرگزاری ها معتبر میتواند اعتبار بسیار بالایی را برای تبلیغ دهنده ایجاد کند.

برندهای بزرگ در سراسر دنیا اخبار تبلیغاتی خود را بصورت رپورتاژ آگهی در خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری تخصصی منتشر میکنند و طوفان تبلیغاتی خود را در تمام دنیا به جریان می‌اندازند و خوب درنتیجه میلیون‌ها مشتری در سراسر دنیا دارند . مشتریان وفادار و علاقه‌مند .

درواقع رپورتاژ به این دلیل مورد توجه برندهای بزرگ و همچنین شرکت های نوپا قرار گرفته است که به عنوان بهترین راهکار روابط عموی دیجیتال ، از طرفی میتواند اثرگذاری بسیار بالایی در برندینگ و جذب مشتری داشته باشد و از طرفی بهترین تکنیک برای سئو سایت است .

با توجه به اینکه رپورتاژ بصورت کمپین در خبرگزاری های معتبر منتشر میشود ، موضوع پروموشن تبلیغاتی شما به معنای واقعی رسانه ای میشود و مورد توجه میلیونها کاربر اینترنتی قرار میگیرد و مهم اینکه مدتها پس از انتشار آن هنوز تاثیر گذار است ، زیرا از طریق جستجوی گوگل برای کاربرانی که بدنبال این موضوع هستند قابل دسترس است .

از نظر سئو ( بهینه سازی سایت برای جستجوگر گوگل ) رپورتاژ بهترین راهکار است . دلیل آن هم این است که همانطور که گفتیم چند کلمه کلیدی که از نظر جستجوی گوگل برای شما ارزشمند است در در متن خبر بصورت فالو به سایت شما لینک میشود . حالا با توجه به اینکه اتوریتی و رتبه خبرگزاری ها در گوگل بسیار بالاست و خبر منتشر شده هم در آرشیو سایت ها ماندگار است ، ارزش این بک لینک بسیار بالا میرود و قطعا باعث بهبود رتبه سایت شما در جستجوی گوگل خواهد شد .

اما در ایران شرایط چگونه است ؟ مدیران بازاریابی آنلاین در ایران با این روش موثر تا چه اندازه آشنایی دارند و آیا برندهای بزرگ ایرانی برای جذب مشتریان خود در داخل و خارج کشور از این روش تا چه اندازه استفاده میکنند ؟

عباس فلسفین مدیر شرکت دیجیتال مارکتینگ ویرلن( VIRLAN.co ) درباره بازاریابی و تبلیغات آنلاین به روش رپورتاژ آگهی گفت ؛ در ایران برخی از مدیران باهوش در برندهای پیشرو برای جذب مشتریان وفادار از رپورتاژ آگهی استفاده میکنند اما بطور کلی هنوز بسیاری از شرکت‌ها از آن بی‌اطلاع هستند .

وی همچنین افزود شرکت ویرلن مجری تبلیغات اینترنتی و انتشار رپورتاژ آگهی برای برندهای برتر در بزرگترین خبرگزاری‌های ایران است

عباس فلسفین گفت ؛ این روش تبلیغات و برندسازی برای بانک‌ها و موسسات مالی و برندهای بزرگ در صنایع مختلف بسیار موثر است ، اما جالب اینکه برای استارت‌آپ ها و شرکت‌های کوچک و مخصوصا کسب و کارهای اینترنتی هم نتایج بسیار مفیدی دارد .

وی با اشاره به تجربه خود در بازاریابی آنلاین و تبلیغات اینترنتی گفت رپورتاژ نسبت به سایر روش های تبلیغات آنلاین تاثیرات بیشتری دارد و در کوتاه مدت و بلند مدت میتواند اعتبار خاصی را برای برندها به ارمغان بیاورد .همچنین نسبت سایر روش های تبلیغات آنلاین به صرفه تر است .

ویرلن مجری انتشار رپورتاژ در ۷۰ سایت خبری برتر ایران

شرکت تبلیغاتی ویرلن ( www.virlan.co ) برای اولین بار در ایران کمپین های رپورتاژ آگهی در بزرگترین خبرگزاری ها و سایتهای خبری ایران را ارائه میدهد و با توجه به تجربه بالا و انتشارکمپین های رپورتاژ برای برندهای برتر ، میتواند تاثیر گذاری آن بروی برندینگ و سئو سایت شما را تضمین کند .