۰ نفر

مشکلی برای میوه شب یلدا نداریم

۱۵ آذر ۱۳۹۵، ۱۲:۵۳
کد خبر: 162339
مشکلی برای میوه شب یلدا نداریم

در حالی که حدود دو هفته تا شب یلدا باقی مانده است، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی اعلام کرد: وضعیت موجودی و قیمت میوه برای شب یلدا مناسب بوده و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد اما قیمت پرتقال با توجه به هجوم این محصول از باغات به بازار از ترس سرمازدگی قیمتش به شدت کاهش پیدا کرد.

حسین مهاجران، هم‌اکنون هنداونه دزفول کیلویی ۴۰۰ تا ۸۰۰ تومان در میادان مرکزی میوه و تره‌بار عرضه می‌شود اما هندوانه شب چله میناب و سفیدآب هنوز به بازار نیامده چرا که بعضا تا دهه سوم آذرماه صبر می‌کنند و به تدریج هندونه این منطقه را به گونه‌ای عرضه می‌کنند که قیمتش افزایش یابد و همان روز به فروش برسد.

کاهش شدید قیمت پرتقال از ترس سرما

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی افزود:همه‌ی میوه‌های عرضه در بازار قیمت متعادل و مناسبی دارند و موجودی آن‌ها نیز مشکلی ندارد اما پرتقال با توجه به اینکه پس از بارش برف و سرمازدگی اخیر، عجله زیادی در تحویل محصول از سوی باغداران به بازار و هجمه بسیار زیاد در این زمینه وجود داشت با افزایش بی رویه عرضه و کاهش قیمت این محصول مواجه شدیم به گونه‌ای که هرکیلوگرم پرتقال که ۱۵۰۰ تومان از باغداران خریداری می‌شود، کیلویی ۶۰۰ تا نهایتا حدود ۲۰۰۰ تومان در میدان مرکزی عرضه می‌شود. همچنین قیمت نارنگی نیز کاهش یافته و به کیلویی ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان رسیده است.

مهاجران ادامه داد: بخشی از کاهش قیمت پرتقال و نارنگی ناشی از کاهش کیفیت پس از وقوع سرمازدگی است و بخشی دیگر که عمده دلیل این ارزانی غیرطبیعی را شامل می‌شود عجله کردن باغداران برای تحویل سریعتر محصولشان به بازار از ترس برف وسرمازدگی در روزهای آینده است که باعث شده قیمت این محصول به شدت کاهش یابد.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی اعلام کرد: انار نیز از دیگر محصولاتی است که بخشی از آن به سردخانه رفته و در زمینه موجودی آن مشکلی وجود ندارد. هر کیلوگرم از این محصول بسته به نوع و کیفیتش ۴۵۰۰ تا ۵۰۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود و انار معمولی متفرقه موجود در بازار نیز از ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان عرضه می‌شود.